باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

شکاف در یک اردوگاه/ "ندا" روی مخ اصلاح طلبان/ ماجرای عمه پورنجاتی تا آبغوره قوچانی/ تهدید خرازی به افشاگری!

هنوز حزب نسل دوم اصلاح طلبان "ندا" مجوز رسمی خود را از وزارت کشور نگرفته صدای فعالان اردوگاه اصلاح طلبان بلند شده و با تمسخر این حزب تازه تاسیس سعی در حذف این تشکل دارند که ناگهان صادق خرازی تهدید به افشاگری کرد!

به گزارش خبرنگار گروه احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران؛  25 مردادماه سال جاری بود که رسانه‌ها مولود جدیدی در اردوگاه بزرگ احزاب ایران را نوید دادند. مولودی به نام "ندا" که مخفف نسل دوم اصلاح طلبان است.

رسانه‌ها به سرعت توانستند اسامی بخشی از اعضای این حزب را منتشر کنند که در میان آنها افرادی مانند سجاد سالک، رضا شریفی و صادق خرازی بودند. البته از میان 12 نامی که اعلام شد برخی از افراد پیش از این در حزب منحله مشارکت بودند که در وقایع فتنه سال 88 هم حضور داشتند!

این حزب جدید که همچنان مراحل ثبتی خود را در وزارت کشور می‌گذراند هنوز نتوانسته مسئولان وزارت کشور را برای اهداف خود متقاعد کند.

صادق خرازی دیپلمات دولت اصلاحات که فعلا مدیرکل این حزب جدید است گفته: ما به دنبال اين هستيم كه بتوانيم با مجموعه حاكميت تنش‌زدايی و موقعيت ممتاز اصلاح‌طلبی را دوباره باز تعريف كنيم و در چارچوپ قانون ايفای نقش كنيم. شاید بگوئید دنبال قدرت هستیم. اگر منظورتان به قدرت رسيدن است آن موقع اگر می‌خواستيم بين قدرت و باورها به قدرت روی بياوريم بلد بوديم مثل خيلي‌ها كه الان هستند چاووشی كنيم.

خرازی گفته است ما نمی‌خواهیم خلأ مشاركت و مجاهدين انقلاب را پركنيم. اين تحليل نهادهای امنيتی است. آنها به ما می‌گويند شما می‌خواهيد نسخه دوم مشاركت باشيد. اصلا اينطور نيست. ما نه وابستگی به حاكميت داريم نه جلد دوم مشاركتيم. ما هنوز نتوانسته‌ايم بعد از چند ماه مجوز بگيريم. علتش هم اين است كه آنها هنوز به تحليلی درباره ما نرسيده‌اند. جالب است كه گفته‌اند خرازی می‌خواهد رييس مجلس و بعد رييس‌جمهور شود.

اظهارات "صادق خرازی" در حمایت از خود و حزبش!

  • من به نظام سياسي ايران اعتقاد دارم
  • من معتقد به ولايت فقيه هستم
  • من به قانون اساسي معتقدم
  • من معتقد به ساختار سياسی هستم كه امام پايه‌گذاری كرد
  • من جوانی‌ام را پای اين اعتقادات گذشته‌ام
  • من گذشته‌ام را مسخره نمی‌كنم
  • به عقبه خودم پوزخند نمی‌زنم
  •  هر حركتی در مسير مخالفت با قانون اساسی و ولايت فقيه باشد من با آن مخالفم
  • ولايت فقيه كمربند وحدت ملی ايران است
  •  نبايد به زور مردم را به بهشت برد
  •  من معتقدم آقای موسوی و كروبی را بايد به نظام برگرداند

البته گفته‌ها و اظهارت خرازی برای همه اصلاح طلبان قابل تحمل و قابل هضم نیست. بعنوان مثال محمد خاتمی علاقه زیادی به این حزب نشان نداده است. اما اظهارات فعالان اردوگاه اصلاح طلبان در مورد "ندا" قابل تامل است. انگار این روزها "ندا" بد جور روی اعصاب اصلاح طلبان رفته است:

با این سن و سال نسل دومی!

محمد علی ابطحی: آقای صادق خرازی برای نجات و نزدیک کردن اصلاحات با حاکمیت تشکیلاتی درست کرده است بنام ندا. فقط نمی‌دانم چرا آقا صادق خودش را با اینکه هم سن و سال ماهاست نسل دوم نامیده؟ شاید به خاطر اینکه دیر به اصلاحات پیوسته، خودش را نسل دوم معرفی می‌کند.  در هر حال ما که بخیل نیستیم، مبارک باشد. فقط خاتمی...

عمه من هم قصد دارد حزب "نسا" بزند!

احمد پورنجاتی: شنیده‌ام یک فقره "آقا صادق خرازی”؛ به قصد قربت و لابد برای پیشبرد روند اصلاح طلبی، یک تشکیلات درست کرده‌اند به نام ”ندا”: نسل دومی‌های اصلاحات! مبارک است.!! بخیل نیستیم اما متاسفانه اندکی "دو هزاری” مان کژ و کوژ شده و متوجه نمی‎‌شویم که برخی عزیزان – که بنابر اخبار هدهد فضول- در انتخابات ۹۲ عنایتشان شامل حال سردار قالیباف بود، همچین یهویی دچار "ویار اصلاحات پاستوریزه” شده‌اند و انشاالله برای مجلس آینده، "ندا”یشان در خواهد آمد؟! این "نوه”ی نسل سومی "عمه جان” بنده هم قصد دارد تشکیلاتی درست کند به نام: "نسا”: نسل سومی‌های اصلاحات!

"ندا" غوره نشده می خواهد مویز شود!

محمد قوچانی: من فکر می‌کنم جوانان اصلاح طلب باید در احزاب در کنار شخصیت‌های باتجربه جناح اصلاح طلب کار کنند و کار حزبی-سیاسی را بیاموزند. بنده نیز به همین خاطر در حزب کارگزاران فعال شده‌ام تا اصول کار حزبی را بیاموزم. ایجاد یک حزب جدید با محوریت جوانان را به صلاح نمی‌دانم و معتقدم این یک پرش و جهش به جلو است همانطور که در ادبیات مصطلح می‌گویند «غوره نشده می‌خواهد مویز شود»، لذا این جوانان به زودی به اشتباه خود در این زمینه پی خواهند برد».

احمد شیرزاد: (عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت)
به آقای خرازی نمی‌خورد که لیدر نسل دوم اصلاح‌طلبان باشد چرا که فاصله محسوسی بین آقای خرازی و سایر دوستان تشکل ندا وجود دارد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930602000120#sthash.ecvgF38I.dpuf
 به آقای خرازی نمی‌خورد که لیدر نسل دوم اصلاح‌طلبان باشد چرا که فاصله محسوسی بین آقای خرازی و سایر دوستان تشکل ندا وجود دارد.

محسن صفایی فراهانی: راه‌اندازی تشکل ندا به آن معناست که اصلاحات باید با یک نگاه جدید وارد عرصه سیاست شود و به نظر من این تعریف کاملا اشتباه است.

عارف عقبه پاکیزه دارد/ تشکل سیاسی نخبه آبدیده می خواهد

جلایی پور: حالا در کنار تمامی اظهارات امروز (سه شنبه 12 شهریور) حمیدرضا جلایی پور از فعالان اصلاح طلبی در گفتگو با اعتماد گفته است: آقاي عارف را با آقاي خرازي مقايسه نكنيد. عارف يك عقبه بروكرات پاكيزه دارد. حزب ندا يك جريان سياسي معتنابه[= قابل توجه] نيست و تا اينجا بيشتر اعلام علاقه چند نفر نه‌چندان هماهنگ به كار سياسي است. حتي همه اعضاي ستاد 88 هم با ندا همراه نيست. اتفاقا به ياد دارم بعضي از اين دوستان ندا وقتي اصلاح‌طلب‌ها از روحاني دفاع مي‌كردند اصلا فعال نبودند.

شکاف در اردوگاه اصلاح طلبان

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. شاید بتوان گفت که "ندا" موجب شده تا زوایای پنهان شکاف در اردوگاه اصلاح طلبان بیشتر مشاهده شود. مخالفت در لفافه خاتمی با حزب ندا و خوشنودی و به نوعی خوشحالی مرتضی حاجی از این حزب قابل تامل است. اصلاح طلبان می‌خواهند از ظرفیت و کوپن محمدرضا عارف برای تشکیل یک حزب فراگیر استفاده کنند تا در انتخابات آینده موفق شوند چرا که می‌دانند بازی کردن در زمین محمد خاتمی موفقیتی به همراه ندارد و این چهره مهره‌ای سوخته است.  حالا ندا که این روزها هادی حیدری کاریکاتوریست روزنامه اعتمادملی را سخنگوی خود کرده باز هم به مقاومت خود برای ماندن در اردوگاه اصلاح طلبان ادامه می‌دهد و به نوعی روی مخ اصلاح طلبان است.

در این میان اعتمادملی هم سر سودا برداشته و رسول منتجب نیا علم اتحاد بر دست گرفته تا به نوعی نام و یاد رئیسش که در حصر به سر می‌برد را زنده کند. این شکاف در اردوگاه اصلاح طلبان عمیق تر از آن است که خودشان تصور می‌کنند. سند این گفته هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم روشن‌تر خواهد شد.

تهدید خرازی به افشاگری!

حالا در پاسخ به تمامی این گفته ها صادق خرازی پاسخ داده و گفته است: اگر قرار به افشاگری نسبت به مدعیان اصلاحات باشد، خیلی چیزها را می‌شود گفت. «چطور این جوانان را تا زمانی که پیاده‌نظام شما بودند، تایید می‌کردید؟» وی به خاطرات خود از دولت‌های مختلف نیز اشاره کرده و با بیان اینکه درباره ریزش نسل اول اصلاحات سخنی نگفته، به تلاش مشاوران احمدی‌نژاد برای جذب وی اشاره کرده و تاکید کرده که توانسته بر «هوای نفس» خود غلبه کند. او در پاسخ به نقدهایی که وی را حامی قالیباف نشان می‌دهد نیز توضیح داده که در سال ۸۸ جلساتی را برای ائتلاف روحانی و قالیباف برگزار کرده‌ است.

با تیرخلاص خرازی باید دید که اصلاح طلبان می خواهند با چه حربه ای صدای "ندا" را خاموش کنند! هرچند به گفته فاطمه آلیا در این تیم جدید چهره های افراطی حضور دارند و نباید چنین حزبی شکیل شود.


*گزارش از سید هادی کسایی زاده

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار