کنترل مداوم همسر خود سبب تخریب روابط صمیمانه زوجین می‌شود و تاثیر منفی باقی می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اگر همسرتان پیوسته بکوشد شما را کنترل کند، در این مواقع شما چه عکس العملی از خود نشان می‌دهید؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید از مواردی که سبب ایجاد ناراحتی، اضطراب، افسردگی و تخریب روابط صمیمانه شما با همسرتان می‌شود، سعی بر کنترل رفتار و اعمال اوست.

بر این اساس، امیر خجسته کاشانی،‌ روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: نشانه‌هایی همچون اضطراب، افسردگی، خشم و ترس که ممکن است همسران از آن رنج ببرند، نتیجه سه عامل است که می‌توان به تلاش ناموفق بر کنترل دیگری، کوشش ناموفق برای فرار از کنترل شدن و تلاش همزمان هر دو فرد برای کنترل دیگری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در کنترل بیرونی، افراد همیشه فکر می‌کنند که می‌دانند چه چیزی برای دیگران خیر و به صلاح آن‌هاست، پس این احساس را پیدا می‌کنند، که رسالت دارند افراد را به انجام رفتار‌هایی که خود می‌خواهند وادار کنند که این عادت تاثیری منفی برای طرف مقابل ایجاد می‌کند و جایز نیست.

این روانشناس افزود: برای آنکه همسران با یکدیگر به خوبی کنار بیایند، بهتر است از شیوه‌های روانشناسی مانند مهربانی، حمایت و تشویق کردن استفاده کنند که باعث یادگیری موفقیت همدیگر می‌شود.

گفتنی است کنترل مداوم همسر خود بر صمیمیت روابط زوجین تاثیر منفی گذاشته و زندگی زناشویی را خدشه دار می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کنترل ، همسر ، مانع ، صمیمیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار