آنتی وار:

ایران شریک توانمندی است/ دیگر نیازی به تحریم‌های جدید نیست

پایگاه اینترنتی آنتی وار در گزارشی به قلم "اسفندیار باتمانقلیچ" نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا بیست و نهم اوت 28 تبعه و نهاد ایرانی را به فهرست تحریم های خود اضافه کرد. ایران این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران سی ام اوت در نشست خبری که از تلویزیون این کشور پخش شد اعلام کرد: این تحریم ها با روح مذاکرات در تضاد است. به عقیده من این تحریم ها غیرسازنده است.
 
وی گفت: ما باید با همه قدرت و توان در برابر چنین اقدام تجاوزکارانه ای مقاومت کنیم. ما برخی از این تحریم ها را جنایت علیه بشریت می دانیم.
 
این نخستین بار از زمان امضای توافقنامه موقت تاریخی بین ایران و گروه پنج به علاوه یک در نوامبر 2013 نیست که آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است، اما سخنان روحانی حاکی از تغییر واکنش ایران است. 

تحریم های آمریکا علیه ایران - که از سال 1997 توسط کنگره و دستورهای اجرایی به نحو قابل توجهی افزایش یافته است- به قدری شدید شده است که مانع از فعالیت های شرکت های متعدد تجاری، اعم از شرکت های ایرانی و چندملیتی شده است. شبکه تحریم های مالی به قدری شدید است که حتی مانع از معاملات تجاری عادی و بی ضرر شده است. 

"دفتر کنترل دارایی های خارجی" آمریکا که مسئولیت اجرای تحریم های مالی و تجاری را دارد، در اقدامی ملموس، مقررات خود را تشدید کرده است. 


آنتی وار نوشت: در نتیجه، تحریم ها به جامعه مدنی آسیب می زند. مؤسسات مطالعاتی، مؤسسات وابسته به دانشگاهها و دفاتر دولتی گزارش های بی شماری درباره پیامدهای تحریم ها بر مردم عادی ایران منتشر کرده اند. اما انتخاب حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری ایران راه را برای گشایش فصلی جدید در روابط ایران و آمریکا هموار کرد. خوش بینی محتاطانه در این خصوص با امضای توافقنامه موقت هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک تقویت شد. در حال حاضر نقش « دفتر کنترل دارایی های خارجی » آمریکا باید مورد موشکافی بیشتری قرار گیرد. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از زمان تصدی روحانی به سمت ریاست جمهوری ایران ، تلاش شدیدی برای پیشبرد این مذاکرات کرده و سرمایه سیاسی خود را صرف این کار کرده است. « نیروی کنترل دارایی های آمریکا» و اعضای این نهاد تدابیر فوق العاده ای برای تحریم شرکت هایی کرده اند که بسیاری از آنها مدعی اند کاری جز تلاش برای بقا در شرایط دشوار اقتصادی نکرده اند. اگر « دفتر کنترل دارایی های خارجی » آمریکا از گروههای جنگ طلب و اعضای مخالفت تعامل با ایران در کنگره تبعیت کند، ممکن است ما یک دهه دیگر با ایران روابط خصمانه پیدا کنیم، در حالی که ایران شریک توانمندی است که برای مقابله با چالش ها در منطقه ای که درگیر هرج و مرج و ناآرامی است، به شدت لازم است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Kazakhstan
آقا
۱۵:۱۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۳
آمریکا هم از تحریم و هم از دوستی با ایران سود میبرد-مرغ را هم در عزا میخورند هم در عروسی!
آخرین اخبار