سردار کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کارت معافیت 13 فوتبالیست لیگ برتری ابطال شد/بررسی معافیت 35 بازیکن دیگر نیاز به زمان دارد

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: کارت معافیت 13 فوتبالیست لیگ برتری ابطال شده است و 35نفر دیگر را نیز برای بررسی کارت پایان خدمت که از طریق معافیت پزشکی دریافت کرده‌اند احزار کرده‌ایم.

سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص کارت‌های معافیت ورزشکاران گفت:‌بر اساس گزارش‌هایی که سازمان نظام وظیفه عمومی واصل شده است 95مورد را استخراج کردیم که در گروه‌های مختلف معافیت‌ها صادر شده‌اند که بر اساس بخش بندی انجام شده 56نفر از طریق معافیت پزشکی، 26نفر از طریق معافیت ایثارگری پدر که از رزمندگان زمان جنگ بوده‌اند، تعدادی از طریق معافیت 3برادری و تعدادی نیز از طریق معافیت کفالت کارت دریافت‌ کرده‌اند. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت صحت و سقم کارت‌های صادر شده گفت: اقدامات دقیق و بررسی‌های لازم را انجام دادیم تا صحت و سقم کارت‌های معافیت صادر شده مشخص شود. 

کریمی همچنین اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد 21نفر از 95نفر مشکل خاصی ندارند و اسامی آنان ابلاغ شده است. 

جانشین سازمان نظام  وظیفه عمومی از 13گواهی صادر شده که دارای اشکالاتی بودند سخن گفت و بیان داشت: با بررسی‌های انجام شده کارت‌معافتیت این 13نفر بیشتر مربوط به معافیت ایثارگری پدر بود، ابطال شد. 

وی همچنین از احزار 35نفر که از طریق معافیت پزشکی کارت دریافت کرده‌اند خبر داد و یادآور شد: این افراد باید مراحل قانونی را طی کنند و مجددا مورد بررسی قرار گیرند که البته این کار زمان بر است چرا که افراد برای معاینات تخصصی باید به بیمارستان‌ها اعزام شوند و در کمیسیون رسیدگی و بررسی شوندکه اینکار در حال انجام است. 

وی در ادامه بیان داشت:‌هر نتیجه‌ای که به دست‌ آید اعلام خواهد شد و اگر کارت این افراد ابطال شود نفرات به سربازی اعزام می‌شوند و اگر تأیید شود تأییدیه جهت ارائه بازی به آنان داده می‌شود. 

وی با اشاره به این که اسامی کسانی که کارت معافیت آنان ابطال شود به وزارت ورزش اعلام می‌شوند، عنوان داشت: از بازی آنان در لیگ جلوگیری شده و برگه اعزام برای آنان صادر می‌شود و قاعدتا باید به سربازی بروند. 

کریمی با اشاره به این که این 13نفر را به طور فراگیر بررسی کردیم تأکید کرد: مسئله به تیم آن‌ها مربوط نیست، بعضی از آنان فوتبالیست هستند و برخی دیگر از  جامعه فوتبال نیستند. 

وی در پاسخ به سوالی که مبنی بر  این که کار‌ت‌های معافیت صادر شده با مدارک جعلی بوده است گفت: پرونده قضایی در یکی از استان ها تشکیل شده و مراحل قانونی در حال  انجام است. موضوع خاصی در دستگاه‌ها وجود ندارد در حقیقت این افراد مدارکی ارائه داده‌اند که فاقد اصالت لازم است و این که سازمانی تخلف کرده است درست نیست بلکه باید بگوییم فرد تخلف کرده است، چرا که با آگاهی این کار را انجام داده است. 

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی در ادامه افزود:‌ در حال بررسی اصالت مدارکی هستیم که فرد ارائه داده است و اگر با سازمانی مواجه شویم  که تخطی کرده است در چهار چوب قانون با آن برخورد می‌کنیم. 

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: افراد احزار شده شاید تأخیر چند روزه داشته باشند اما باید مراجعه کنند چرا که بازی کردن آنان در لیگ منوط به شرکت در فراخوان‌هایی است که انجام می‌شود و در صورت عدم حضور آنان کارت آنان ابطال می‌گردد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کارت ، معافیت ، تخطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار