علی دارابی: شبکه‌ قران و معارف سیمای 2 در دستور کار قرار گرفت / حسن گروسی: حضور میلیونی مخاطبان در طرح قرآنی 1448

12 میلیون و 300 هزار نفر در طرح بزرگ قرآنی 1448 شرکت کردند و هم اکنون مراسم اختتامیه‌ی این طرح در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ هم اکنون مراسم اختتامیه‌ی طرح بزرگ قرآنی 1448 با حضور علی دارابی معاون سیما، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و حسن گروسی مدیر شبکه قرآن سیما در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است.
 
بنابراین گزارش، حسن گروسی مدیر شبکه قرآن سیما ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) و عرض خیر مقدم به همه‌ی مسئولان و مهمانان حاضر در مراسم اختتامیه‌ی طرح بزرگ قرآنی 1448 گفت: طی سه سال اخیر حدود 12 میلیون و 300 هزار نفر در این طرح با ما مشارکت داشتند. طرح 1448 با بیان مدت زمان نزول قرآن با محوریت حفظ آیات قرآن کریم در چند بخش باور‌ها و رفتارها، معاد باوری و دشمن شناسی کار خود را پیش برد.
 
وی افزود: طرح 1448 با استقبال خانواده‌ها مواجه شد که همین امر موجب نوآوری شایان توجهی در این مسابقه شد. انتخاب آیات با سبک زندگی اسلامی- دینی توانست مخاطبان زیادی را جذب این مسابقه کند. برای اولین بار حفظ کتاب موضوعی طرح 1448 به چاپ رسید و در دسترس عموم قرار گرفت.
 
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: حدود 45 درصد از مخاطبان در مسابقه به صورت تلفنی شرکت کردند و 35 درصد از شرکت کنندگان نیز با پیامک خود را به این طرح رساندند.
 
بنابر این گزارش، حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از نهادهایی چون شورای عالی انقلاب و شورای توسعه‌ی فرهنگ و قرآن کشور و از دیگر نهادهای قرآنی که نهایت همکاری را با آنان داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

بنابر این گزارش، جمعی از حافظان قرآن کریم در مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1448 در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما حضور بهم رساندند و در مرحله‌ی پرسش و پاسخ شرکت کردند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: سالیان سال است که این توفیق را دارم تا در این جلسه‌ی نورانی و قرآنی شرکت کنم، به خصوص که نام 1448 به نام قرآن و این کتاب بزرگ آسمانی است. این تقارن میمون و مبارک اختتامیه این طرح  با میلاد با سعادت امام رضا (ع) را خدمت شما حضار محترم، خواهران و برادران تبریک می‌گویم.

وی افزود: عاشقان زیادی از دور و نزدیک همواره دلشان و قلبشان به عشق مولا می‌تپد؛ قبل از انقلاب در قم یک روحانی حافظ قرآن بود و چقدر این موضوع برای ما مهم بود، حالا فرزندان ما این چنین با قرآن کریم مانوس هستند. خدارا شاکر هستیم، از صدا و سیما به خصوص از سیما تشکر می‌کنم.

در ادامه‌ی مراسم علی دارابی معاون سیما ضمن خیر مقدم و تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: برای خدمت به قرآن کریم هر کاری انجام دهیم کم است، چرا که ما در برنامه سازی های خود قرآن و عترت و نظام ولایت و امامت را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. ما باید توقع و انتظارات مخاطب را مبتنی بر این اصل تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: باید کارشناسان و مجریان و همه‌ی کسانی که افتخار مشارکت در این کار قرآنی را دارند، توأمان به ارتقاء سطح دانش خود بیاندیشند.

معاون سیما تصریح کرد: خوشبختانه شبکه‌ی قران و معارف سیما توانسته 24 ساعته برنامه‌های قرآنی را روی آنتن ببرد که البته در کنار آن دیگر برنامه‌های شبکه‌های سیما نیز به پخش برنامه‌های معرفتی پرداختند.

دارابی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که نقاط قوت این برنامه‌ها را بیشتر و نقاط ضعف را از بین ببریم و نوآوری‌ها را در دستور کار قرار دهیم. ما در برنامه‌های رسانه و به خصوص برنامه‌های معرفتی و دینی با توجه به این موضوع که رسانه‌های غربی ایمان جوانان ما را هدف قرار داده‌اند وحدت مسلمانان و دور کردن آن‌ها از اختلاف را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون سیما بیان کرد: امسال در معاونت سیما، سال قرآن و معارف را در دستور کار برنامه سازان قرار دادیم و خوشبختانه بودجه‌های اختصاصی به آن‌ها هم فراهم شد. در حوزه‌ی سریال‌ها و تله فیلم‌ها اقدامات خوبی انجام شده است و همه‌ی مدیران سیما همگام با قرآن برنامه‌های خودشان را پیش می‌برند. عزیزانی که مجری، گزارش گر، تهیه کننده و برنامه ساز هستند باید در حوزه‌ی معارفی تلاش کنند که عمل و کلامشان با آنچه می‌گویند یکی باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران علی دارابی معاون سیما در پایان سخنان خود از شبکه معارف و قرآن سیما 2 که به زودی پخش خود را آغاز می‌کند خبر داد و گفت: این شبکه تلویزیونی به دو زبان عربی و انگلیسی در دستور کار قرار گرفته و مراحل تکمیلی خود را طی می‌کند.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار