انتقال آب به ورامین در دستور کار

استاندار تهران گفت: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به بهره‌وری آب دارد و در جهت اجرای طرح‌های نوین آبیاری کشاورزان را یاری می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سیدحسین هاشمی در سفر به شهرستان ورامین اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی کشاورزی استان تهران، کمبود منابع آبی است که تلاش شده با بهره‌وری مصرف آب این مشکل برطرف شود.

وی گفت: انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب جنوب تهران به سمت دشت ورامین از دیگر برنامه‌هایی است که با جدیت از سوی دولت پیگیری شده که در صورت تحقق تعهد ایجاد شده، بسیاری از مشکلات کمبود آب در این حوزه برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد: در صورتی که موفق شویم 4 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب فاضلاب استان تهران را تصفیه کرده و به مناطق مختلف استان تهران ارسال کنیم بخش عظیمی از مشکل کمبود آب این مناطق برطرف می‌شود.

هاشمی گذر از شیوه‌های آبیاری سنتی و استفاده از آبیاری نوین تحت فشار را از دیگر برنامه‌های دولت یازدهم جهت ارتقای بهره‌وری مصرف آب یاد کرد و افزود: اگر شیوه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان اجرا شود، ضمن افزایش بهره‌وری مصرف آب، شاهد افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی نیز خواهیم بود.


انتهای پیام /


برچسب ها: ورامین ، آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار