"گل آموز" طرح موضوعات کاربردی به زبان ساده برای کودکان

برنامه "گل آموز" از این نوع برنامه ها است که با استفاده از شیوه غیر مستقیم رده سنی 7 تا 12 سال را در برگرفته و توانسته است با آیتم های جذاب خود علوم کاربردی و در کنار آن فرهنگ اجتماعی صحیح را به دانش آموزان دبستانی براساس بازی و نمایش آموزش دهد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ ساختن برنامه های مناسب برای کودک و نوجوان از دغدغه های صدا و سیما است، در طی سالیان اخیر برنامه‌های زیادی برای این قشر از جامعه ساخته شده است که برخی از آنها مورد استقبال قرار گرفته و برخی دیگر به دست فراموشی سپرده شده است. برنامه هایی که با شناخت صحیح از مخاطب و درک فرهنگ حاکم بر جامعه، به صورت غیر مستقیم آموزش های لازم را به این گروه سنین بدهد، کمتر ساخته شده و اگر ساخته شده باشد مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

برنامه "گل آموز" از این نوع برنامه ها است که با استفاده از  شیوه غیر مستقیم رده سنی 7 تا 12 سال را در برگرفته و توانسته است با آیتم های جذاب خود علوم کاربردی و در کنار آن فرهنگ اجتماعی صحیح را به دانش آموزان دبستانی براساس بازی و نمایش آموزش دهد.

عنوان برنامه "گل آموز" که از دانش آموز گرفته شده است، یک برنامه آموزشی است که بچه های مقطع دبستان را زیر پوشش قرار داده است. این برنامه هر روز از شبکه آموزش ساعت 14:30 به صورت زنده پخش می شود.  یکی از ویژگی هایی که این برنامه را از دیگر برنامه های کودک متمایز کرده است، آموزش مفاهیم گوناگون از زبان مجریان کودک برنامه است.

حضور مجریان کودک باعث شده است که این برنامه به صورت یک آموزشگاه عملی برای شناساندن مجریان توانا در تلویزیون در سال های آینده شود، کودکانی که در این برنامه به عنوان مجری برنامه را اجرا می کنند توانسته اند با زبان ساده و کودکانه هدف اصلی "گل آموز" را به منصه حضور گزارند.  

این برنامه با ایجاد فرصت های مناسب برای کودکان، به بالابردن مهارت های فردی و پرکردن اوقات فراغت آنها  کمک می کند. استفاده مناسب از موسیقی و همچنین اجرای نمايش عروسکي نارنجي و مويز و مجریان در این برنامه، شور و نشاط خاصی را به آن داده است. آموزش مسائل فرهنگی و درسی از جمله هندسه و علوم کاربردی، قوانین راهنمایی و رانندگی ضرب المثل ها و حتی ورزش به صورت آیتم های نمایشی از دیگر خصوصیات برنامه "گل آموز" است. در واقع "گل آموز" همانند مدرسه ای می ماند که مفاهیم درسی را از زبان خود بچه ها به آنان آموزش می دهد و آموزش را در قالب تفریح و سرگرمی به آنان یاد می دهد. این شیوه آموزشی علاوه بر اینکه مخاطب را بخاطر حضور همسالان خود در این برنامه، جذب می کند، درک و فهم مطالبی که آموزش داده شده نیز آسان تر می کند، چرا که بر اساس روانشناسی، کودکان در طی بازی و کار عملی، مطالب را بیشتر درک می کنند و می‌فهمند.

این برنامه علاوه بر حضور مجریان کودک، با داشتن مجری هایی همچون مهرداد نظام آبادی ،حامد زحمتکش، هلن محمدرضایی و سارا روستاپور، توانسته است ارتباط گرم و صمیمی با مخاطب برقرار نماید. کارگردان برنامه وحید رضا قناعتیان و تهیه کننده آن سارا روستاپور ولیلا مردانیان می‌باشند.

برنامه "گل آموز" در مراسمی که در هفته گذشته برگزار شد به عنوان یکی از برترین برنامه های ماه مبارک رمضان برای کودکان معرفی شد و از عوامل آن تجلیل به عمل آمد.

برنامه"گل آموز" در طول ماه مبارک رمضان علاوه بر آیتم هایی که داشت با حضور کارشناس مذهبی در این برنامه، توانست با زبانی ساده بچه ها را به قرآن نزدیک کند و با طرح مسائل جذاب آنان را ترغیب به گوش دادن به داستان ها  و دانستنی های قرآنی نماید. 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.