مهراد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: ‌

دانشگاه صنعتی شریف در جمع ۶۰ دانشگاه بر‌تر جهان قرار گرفت /این دانشگاه ۱۳ شاخص جهانی را دارا است

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: براساس رتبه بندی تایمز دانشگاه صنعتی شریف در جمع ۶۰ دانشگاه بر‌تر زیر ۵۰ سال قدمت قرار گرفته که این دانشگاه توانست ۱۳ شاخص جهانی را کسب کند.

جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ‌در خصوص نکات بارز و قابل تامل درمورد دانشگاه صنعتی شریف توضیحاتی باید بدهم که به شرح زیر است: حضور در جمع ۲ درصد بر‌تر موسسات تکمیلی در سطح جهان، دانشگاه صنعتی شریف در جمع ۲ درصد بر‌تر موسسات در سطح جهان در بین سال‌های ۲۰۱۴- ۲۰۱۳ در رتبه بندی تایمز قرار دارد.

وی افزود: ‌ موسسه تایمز تنها فهرستی را در سطح جهان ارائه می‌دهد که به ارزیابی دانشگاه‌هایی را که در پژوهش پیشرو هستند می‌پردازد. این رتبه بندی بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در ۵ حوزه آموزش، پژوهش، استناد، وجهه بین المللی و درآمد صنعتی صورت می‌پذیرد.

مهراد در خصوص برتریت دانشگاه شریف در جمع ۶۰ دانشگاه بر‌تر جهان اظهار داشت: ‌دانشگاه شریف در جمع ۶۰ دانشگاه بر‌تر زیر ۵۰ سال قدمت قرار دارد، چنانچه دانشگاه صنعتی شریف در سال ۲۰۱۴ در جمع ۶۰ دانشگاه بر‌تر زیر ۵۰ سال قدمت تایمز قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: ‌ در این رتبه بندی نیز از ۱۳ شاخص یادشده استفاده می‌شود بااین تفاوت که متدولوژی دانشگاه‌های بر‌تر زیر ۵۰ سال قدمت طوری طراحی و بازنگری شده که ویژگی‌های دانشگاه‌های جوان را منعکس کند و در واقع این رتبه بندی قصد دارد که ستارگان نوظهور با پتانسیل‌های بالا را به نمایش بگذارد و نه موسساتی که دارای قرن‌ها سابقه تاریخی هستند.

مهراد به معیارهای برتریت این دانشگاه اشاره کرد وگفت: ‌دانشگاه صنعتی شریف از معیار وجههٔ بین المللی نمره ۷.۲۰ را کسب کرده است که این معیار نشانگر میزان همکاری‌های علمی بین المللی می‌باشد همچنین معیار دوم مربوط به استناد است که امتیاز آن ۴۹ می‌باشد که این معیار منعکس کننده تاثیر پژوهش است که اندازه گیری آن از طریق تعداد دفعاتی که کارهای منتشر شده دانشگاه توسط محققین در سطح جهان مورد استناد قرار می‌گیرد، صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه گفت: ‌ معیار درآمد صنعتی این دانشگاه با نمره ۳.۹۸ در بین دیگر معیار‌ها حائز اهمیت است که این معیار نشان دهنده توانایی دانشگاه در کمک به صنعت، نوآوری‌ها، اختراعات و مشاوره هاست. جالب است بدانیم امتیاز دانشگاه صنعتی شریف از پژوهش ۵.۵۰ می‌باشد.

مهراد خاطرنشان کرد: ‌ دانشگاه صنعتی شریف با استانداردهای بالای علمی، کیفیت آموزش و پژوهش را حفظ کرده است. کلاس‌ها توسط اساتید تمام وقت دانشگاه اداره می‌شود که این اساتید دارای مدارج معتبر علمی و تجارب گسترده هستند همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف جزو بر‌ترین‌ها هستند. سال هاست که فارغ التحصیلان این دانشگاه در جمع درصد بر‌تر فارغ التحصیلان کشور قرار می‌گیرند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار