توسعه و گسترش دیپلماسی مهارت و موسسات کارآموزی آزاد در عرصه های بین المللی

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همایش دیپلماسی مهارت بر توسعه و گسترش دیپلماسی مهارت با همکاری موسسات کارآموزی آزاد فنی و حرفه ای کشور در عرصه های بین المللی تأکید کرد.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ پرند هدف اصلی دیپلماسی مهارت را افزايش قابليت حضور در عرصه هاي بين المللي خواند و افزود: توسعه آموزش های مهارتی در عرصه هاي بين المللي در راستای سند راهبردی مهارت و فناوري موجب اعتبار بخشي آموزش هاي فنی و حرفه ای در سطح بين المللي و افزايش قابليت حضور در عرصه هاي بين المللي می شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تفاهم نامه های منعقده با کشورهایی نظیر مصر، افغانستان، عراق، امارات و ... اعلام کرد: با توجه به ثبات کشورمان در منطقه، جهت برگزاری آزمون های بین المللی در ایران، نیازی به حضور متقاضی در کشور های دیگر نمی باشد و اولین قدم سازمان در برگزاری این آزمون ها مجهز نمودن مراکز دولتی و موسسات کارآموزی آزاد به تجهیزات CBT و IBT می باشد تا آزمون ها به صورت استاندارد جهانی بین المللی برگزار شود.

وی با تأکید بر فراگیری زبان تخصصی هر رشته با توجه به دسترسی نامحدود دانش روز در عصر اطلاعات، بیان داشت: نیاز به فراگیری زبان تخصصی توسط کارآموزان آموزش فنی و حرفه ای جهت افزایش دانش فنی به روز خود و ورود به دنیای کسب و کار و دهکده جهانی با توجه به اینکه زبان انگليسی زبان فن‌آوری خصوصاً در حوزه فنی و حرفه ای می باشد، بیش از پیش احساس می شود و نیازمند توجه بیشتری است.

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور ارتقاء شايستگي، دانش، مهارت و نگرش مربيان سازمان را ضروری دانست و گفت: باید دانش مربیان در بخش مهارت و توانمندی همگام با استاندارد های بین المللی ارتقاء یافته تا موجبات تربیت نیروی انسانی ماهر و کاربلد جهت توسعه اقتصادی کشور فراهم شود.

 لازم به ذکر است همایش دیپلماسی مهارت با همکاری کانون انجمن صنفی آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد و مشارکت مدیران،موسسین و مربیان آموزشگاهی در محل سالن همایش های نگین تامین اجتماعی برگزار شد.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار