در حاشیه‌های پزشکی این هفته مطرح شد

ماجرای صف‌های طولانی آمبولانس‌های اورژانس تهران در یکی از بیمارستان‌های پایتخت/ گربه‌ای که سر از اتاق عمل در آورد + فیلم

حاشیه‌های پزشکی این هفته از ماجرای بستری روی ویلچر تا صفهای طولانی آمبولانس‌های اورژانس تهران در یکی از بیمارستان‌های پایتخت تا برگزاری همایشی که نفس بیماران اورژانسی را گرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، این روز‌ها با آغاز طرح تحول سلامت میزان مراجعه به بیمارستان‌های دولتی بیشتر شده به طوریکه برخی از بیمارستان‌ها اعلام کرده‌اند که تخت خالی ندارند. 

در گزارش حاشیه‌های پزشکی این هفته سری به تنها بیمارستان شرق تهران (امام حسین) زدیم اورژانس این بیمارستان لبریز از بیمارانی بود که به خاطر کمبود تخت برخی از آن‌ها روی ویلچر و برخی روی تخت‌های آمبولانس ۱۱۵اورژانس بستری شده بودند، یکی از تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ در گفتگو با خبرنگار حاشیه‌های پزشکی گفت: حدود ۴۰ دقیقه است که منتظر تحویل بیمار به بیمارستان هستیم و این امر باعث شده که فشار بیشتری بر همکاران و نیروهای دیگر اورژانس وارد شود. 

براساس این گزارش: در واقع کمبود تخت‌ها و شلوغی بیمارستان باعث شده بود که شاهد صف طولانی از آمبولانس‌های اورژانس تهران در این بیمارستان باشیم. 

دکتر طباطبایی رئیس بیمارستان امام حسین در ادامه گفت: هر روز ساعت 8:50 صبح به ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام می‌کنیم که تخت خالی برای پذیرش بیمار نداریم و برای ما بیمار اورژانسی اعزام نکنید که متاسفانه هیچ فایده‌ای نداشته است. 

اما سوال اینجاست که چرا اورژانس ۱۱۵ بیماران این منطقه را تنها به این بیمارستان انتقال می‌دهند، اولا اینکه بیمارستان‌های اطراف بیماران اورژانسی را تحویل نمی‌گیرد که نمونه آن بیمارستان بوعلی است که به دلیل خصوصی بودن اورژانس تهران اجازه بردن بیماران اورژانسی و تصادفی را به این بیمارستان ندارد. دلیل مهم دیگر شلوغی این بیمارستان مراجعه بیماران از نقاط مختلف شهر تهران به خصوص از غرب و پردیس و بومهن است، برخی از بیماران عنوان می‌کردند که به دلیل نبود متخصص یا مرکزی که جوابگوی بیمارانشان باشند به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند. 

در ادامه دوربین 20:30 تصاویری از یک بیمارستان مخروبه به نام جرجانی را نشان می‌دهد که در پشت این بیمارستان واقع شده است که با بازسازی مجدد می‌تواند بخشی از مشکلات شلوغی این بیمارستان را حل کند. 

دکتر طباطبایی در این باره گفت: اگر این فضا در اختیار بیمارستان امام حسین قرار گیرد، می‌توان آن را به عنوان مرکز سرطان شرق تهران تبدیل کرد که حدود ۳۰۰ نفر از مراجعین ما را پوشش می‌دهد. با سازمان تامین اجتماعی مکاتباتی کردیم که آن‌ها نیز دنبال راهکار هستند که با سود مشترک به جامعه کارگری و مردم بتوانند مردم از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شوند که هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. 

آیتم بعدی حاشیه‌های پزشکی مربوط به بیماران هموفیلی است
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران که پیگیر پرونده حقوقی بیماران هموفیلی است از عملکرد کمیسیون پزشکی قانونی نسبت به پرونده برخی از بیماران هموفیلی انتقاد کرد و گفت: تعدادی از بیماران هموفیلی که مبتلا به هپاتیت شده بودند این کمیته برای آن‌ها دیه ۲ تا ۳ درصدی تعیین کرده است. 

موضوعی بعدی حاشیه‌های پزشکی این هفته در اتاق عمل یکی از بیمارستان‌های شیراز اتفاق افتاده است. در واقع تصویری از اتاق عمل یکی از اتاق عمل‌های بیمارستان شیراز نشان داده شد که در یک طرف اتاق عمل پزشکان مشغول نجات جان یک بیمار بودند و طرف دیگر این اتاق عمل تکنسین اتاق عمل در حال نجات دادن یک موجود زنده یعنی یک بچه گربه است که البته باید این تکنسین اتاق عمل که همانند یک آتش‌نشان فداکار عمل کرده مورد تقدیر قرار گیرد چرا که اگر این بچه گربه در اتاق عمل می‌مرد، باعث عفونی شدن اتاق عمل می‌شد. 

آیتم بعدی حاشیه‌های پزشکی مربوط به برگزاری همایشی بوده که پنج شنبه شب گذشته در برج میلاد برگزار شده بود. یکی بودن مسیر بیمارستان میلاد با برج میلاد باعث ترافیک سنگینی شده بود که بیماران اورژانسی در این ترافیک مانده بودند. این ترافیک به حدی سنگین بود که بیماران از خیر ماشین گذشته بودند و پای پیاده بیمارانشان را به بیمارستان می‌بردند، در بین ماشین‌های مانده در ترافیک شاهد آمبولانس‌هایی از بیماران بودیم که پشت این ترافیک سنگین ساعت‌ها بود که مانده بودند. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار