"جنتی" در جشن روز ملی سینما:

پای مجوز فیلم نامه هایمان خواهیم ایستاد/ به دنبال نشان دادن زیبایی های ایران هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینما در سال گذشته با طوفان آغاز شد اما با همدلی و یکدلی به آرامش رسیده این یک سال گذشته با اعتماد، احترام و تکریم و حفظ کرامت انسانی بسیاری از گره ها گشوده شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در هتل استقلال؛ مراسم جشن روز سینما جمعه شب در هتل استقلال تهران با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ "حجت ا... ایوبی" رییس سازمان سینمایی،محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما، محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد فارابی و جمعی از اهالی سینما چون علی نصیریان، محمد رحمانیان، فرامرز قریبیان، علی سرتیپی، ابوالحسن داوودی، غلامرضا موسوی، مسعود کیمیایی، کمال تبریزی، حسین یاری، حبیب رضایی، جهانگیر کوثری، مجید برزگر و محمد احسانی برگزار شد.


جنتی در این مراسم گفت: سینما در سال گذشته با طوفان آغاز شد اما با همدلی و یکدلی به آرامش رسیده این یک سال گذشته با اعتماد، احترام و تکریم و حفظ کرامت انسانی بسیاری از گره ها گشوده شد.

وی افزود: سال گذشته هیچ روزنه امیدی احساس نمی شد اما امسال ۳۰ سالن افتتاح شد و ۸۰ سالن سینما در حال ساخت است و حضور بخش خصوصی بسیار دلگرم کننده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بسیاری از فیلم های سینما با شعار پسندیده "سینمای امید" در حال ساخت است و خوشحالیم که در حوزه سینما شعار "اقتصاد و فرهنگ "در شرف تحقق است. توجه به زیرساخت ها و به روزرسانی صنعت سینما در اولویت های ما قرار دارد. عدالت فرهنگی و گسترش حضور مردم در سینما در حال انجام است.

جنتی افزود: خوشبختانه برای دومین سال روز ملی سینما طرح سینما سلام اجرا شد، امروز سینماهای کشور ۵۰ درصد تخفیف دادند و همه تلاش ها مرهون برنامه ریزی مناسب و تدبیرکارامد ایوبی است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه اعتدال بررسی فیلم نامه و نگاه باز نسبت مجوز، سیاست های ارشاد است، گفت: ما از اقدامات دوره های گذشته پرهیز می کنیم و در تلاش هستیم؛ فیلم نامه ها به گونه ای تصویب شوند که بتوانیم پای مجوزها بایستیم و تا آخر از آنها حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: به دنبال سوژه های مناسب و نشان دادن زیبایی های ایران هستیم با توجه به اینکه بسیاری از فیلم ها به جشنواره های بین المللی ارسال می شوند باید سبک و آیین ایرانی را دیگران معرفی کنیم و در ساخت فیلم های شادی آفرین کمکم کنیم. 

جنتی خاطرنشان کرد: از همه کسانی که برای بهبود سینما طرح و برنامه دارند استقبال می کنیم و طرح هایشان را برای اجرا دنبال می کنیم.

همچنین فرامرز قریبیان برای جمع‌آوری دیه جوانی که سه سال پیش مرتکب قتل شده و تاکنون در زندان به سر می‌برد برای سخنرانی به روی سن آمد و از هنرمندان خواست تا هزینه باقیمانده دیه مقتول به مبلغ 100 میلیون تومان به اندازه توان خود پرداخت کنند که خود او و همچنین حجت الله ایوبی و علی جنتی، کانون سینماداران ایران، حجت‌الاسلام شاه‌مرادی رئیس شورای فرهنگ عمومی، کانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، مجتمع سینمایی گرگان، جامعه صنفی تهیه‌کنندگان ، منیژه حکمت  و کانون لابراتوار فیلم  را برای پرداخت دیه این جوان همکاری کردند.


انتهای پیام/ اس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار