سردار مومنی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

ثبت یازده میلیون تردد در پنجشنبه هفته گذشته/ اعمال جریمه گردش به راست از اول آبان

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: شهریور ماه پرحجم ترین و پرتصادف ترین ماه سال به شمار می آید به گونه ای که بر اساس آماری پنجشنبه هفته گذشته یازده میلیون تردد جاده ای توسط دوربین ها به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی، رییس پلیس راهور نیروی انتظامی در حاشیه جلسه بررسی چالش های ترافیکی طرح تابستانی 93 در محورهای شمالی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دهه آخر شهریور حجم سفرها افزایش می‌یابد، گفت: شهریور ماه پرحجم ترین و پرتصادف ترین ماه سال به شمار می آید به گونه ای که بر اساس آمارها پنجشنبه هفته گذشته یازده میلیون تردد جاده ای توسط دوربین ها به ثبت رسید.

وی افزود: مردم باید برگشت خود از سفر را مدیریت کرده چرا که اکثر جاده های برون شهری پرحجم و با ترافیک زیادی رو به رو هستند.
 
مومنی همچنین اظهار داشت: به مردم توصیه می کنیم تا برای یک سفر و بازگشتی توام با آرامش، برگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند و زودتر از بازگشایی مدارس برگردند، همچنین از آنجا که در تابستان طول روز زیاد است و خستگی و خواب آلودگی راننده را به همراه دارد، توصیه می کنیم تا راننده استراحت کافی داشته و هر دو ساعت یک ربع استراحت کرده و از سبقت و سرعت غیرمجاز نیز بپرهیزد.
 
رییس پلیس راهور با اشاره به کشته شدن یک هزار نفر در شهریور ماه سال گذشته در سر صحنه تصادف در جاده ها بیان داشت: حوادث رانندگی در تیر ماه امسال حدود 9 درصد کاهش داشته اما در مرداد ماه کاهشی نداشته و یا تغییری در آمار ایجاد نشده است.
 وی عنوان کرد:در مجموع تمام جاده های کشور در شهریور ماه پرحجم است که امیدواریم با حضور تمام دستگاه ها و اطلاع رسانی و همچنین مدیریت سفر از سوی مردم با کمترین تلفات مواجه شویم.
 
رییس پلیس راهور نیروی انتظامی همچنین در مورد بخشش جرایم مربوط به گردش به راست گفت: از آنجایی که اطلاع رسانی کافی در این زمینه صورت نگرفته بود این نوع جریمه ها بخشیده شد و آن مواردی که تا اول آبان ماه به عنوان جریمه به افراد اعلام شده بود عنوان «ارشادی» تلقی و از آبان ماه برگه های جریمه اعمال خواهد شد.
 
مومنی در مورد جلسه امروز نیز گفت: تردد خودروها و حجم ترافیک در استان های شمالی کشور به ایام خاصی مربوط نمی شود و هر هفته حجم زیادی خودرو در این مسیر تردد کرده که به این منظور هر هفته یک طرح در جاده های استان های شمالی کشور اجرایی می شود.
رییس پلیس راهور نیروی انتظامی در مورد جلسه بررسی چالشهای ترافیکی استانهای شمالی خاطرنشلن کرد: ترافیک استانهای شمالی وابسته به یک ایام خاص نیست و ما در آخر هفته ها نیز شاهد حجم ترافیک در این جاده ها هستیم. البته سه موضوع توجه به زیرساخت ها خدمات و تسهیلات سفر و نیروهای پلیس مدنظر قرار گرفت. در حال حاضر هیچ جاده جدا شده ای در شمال کشور نداریم و جاده های کشور ظرفیت این تعداد مسافر را ندارد.

 انتهای پیام/
برچسب ها: تردد ، راهور ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار