اردوغان در باتلاق داعش

" فتح الله گولن " سیاستمدار ترکی و یکی از بارزترین مخالفان اردوغان در مصاحبه با مجله ی امریکایی " هاربر " از علاقه ی اردوغان به داعش و حمایت وی از این گروه تروریستی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ گولن در ادامه افزود که اردوغان برای جلب نظر امریکا و اروپاییها به داعش در سوریه برای براندازی نظام بشار اسد کمک کرد تا بتواند از این طریق نظر امریکا و اروپا را برای پیوستن به اتحادیه ی اروپا جلب کند.

وی همچنین ادامه داد که داعش از سیطره ی کسی که آن را ایجاد کرده بود خارج شد و با توجه به اینکه داعش به مرزهای ترکیه نزدیک شده است و با توجه به ارتباط مسئولان و افسران ترکیه با داعش، آنها از تمام نقاط جغرافیایی و مناطق نظامی ترکیه اطلاع دقیق دارند و ای مساله نگرانی اردوغان را برانگیخته است و متوجه این شده است که ترکیه در معرض خطر داعش است. و این زمانی نگرانی را بیشتر می کند که ترکیه در مقایسه با سایر همسایه های عراق از جمله ایران و عربستان از لحاظ نظامی ضعیفتر است.

گولن در پایان اشاره کرد که داعش باتلاق خطرناکی در منطقه محسوب می شود و اردوغان کسی است که این باتلاق را ایجاد کرد و بی تردید خودش قربانی این باتلاق خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار