بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ردپای صهیونیست‌ها در گزارش ضد ایرانی"بان کی مون" / دبیرکل سازمان ملل توان تصمیم‌گیری ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به گزارش موسوم به گزارش دبیر کل سازمان ملل در مورد ایران گفت: دبیرکل این سازمان توان تصمیم‌گیری منفک از فشارهای آمریکا را ندارد و به همین خاطر به بیان مصادیقی می‌پردازد که با واقعیت فاصله زیادی دارد.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به گزارش اخیر موسوم به گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد ایران واکنش نشان داد و گفت: دبیرکل این سازمان استقلال ندارد.  
 
وی افزود: دبیرکل سازمان ملل توان تصمیم‌گیری منفک از فشارهای آمریکا را ندارد، به همین خاطر به بیان مصادیقی می‌پردازد که با واقعیت فاصله زیادی دارد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: گزارش اخیر موسوم به گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد قضاوتی غیر منصفانه داشته و دور از واقعیت تنظیم شده است.  
 
بروجردی با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل در کشتار وحشیانه کودکان و زنان غزه کارنامه بدی از خود بجای گذاشت، گفت: سازمان ملل مستقل و جدا از فشارهای آمریکا نیست، این سازمان سیاست‌های خود را با سیاست آمریکا تنظیم می‌کند.  
 
نماینده بروجرد با اشاره به فرازی از گزارش موسوم به گزارش دبیرکل سازمان ملل در مورد وضعیت ایران که در آن به حق و حقوق بهائیت! اشاره شده است، گفت: از آنجایی که مرکز بهائیت در "عکا" در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و مورد حمایت صهیونیست‌هاست، بنابراین با فشار لابی صهیونیست و کشورهایی مانند انگلیس این موارد ذکر شده است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس قانون اساسی با همه مذاهب و اقوام رفتار می‌کند.

اضافه می‌شود، اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه در توضیح مطلب منتشره از سوی یکی از خبرگزاری‌های خارجی در خصوص گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر ایران اعلام کرد: در این زمینه تاکنون گزارشی بصورت رسمی از منابع و کانال‌های رسمی و شناخته شده منتشر نشده و اعلام هرگونه نظر و قضاوت در مورد گزارش، منوط به دریافت متن کامل این گزارش از مراجع رسمی و ذی‌صلاح مربوطه است.

این در حالی است، دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالانه به مجمع عمومی مدعی شد وعده‌های رئیس‌جمهور ایران درباره بهبود شرایط حقوق بشر و آزادی‌ بیان محقق نشده است!

البته عدم عکس العمل "بان کی مون" نسبت به گزارش منعکس شده، نشان دهنده صحت گزارش مذکور است.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار