رادیو راوی صادق جانفشانی‌های دفاع مقدس/ حضور خواننده‌ انقلابی در همایش رادیو

مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما ششم مهر ماه سال جاری میزبان نخستین همایش "نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس" می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست "همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس" که در سالن جلسات صدا برگزار شد، محمد حسین صوفی معاون صدا رسانه ملی گفت: اولین همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس ششم مهر ماه سال جاری در مرکر همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.
 
وی افزود: در این همایش از خانواده‌ی شهدای رادیو و از شاعران، نویسندگان، فیلم سازان و خبرنگاران و دیگر اقشار فعال دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیر می‌شود.

صوفی معاون صدا با اشاره به استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و وابستگی صدام به استکبار جهانی گفت: تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی به سردمداری آمریکا یکی از وابستگان خود به نام صدام را وادار به جنگ با ایران کند.
 
وی افزود: جنگ نابرابر آغاز شد که هنوز نهادهایی چون سپاه پاسداران شکل نگرفته بود و ارتش هم نامنظم بود و بستر برای حمله آغاز شد که با رشادت هموطنان ما تبدیل به هشت سال دفاع مقدس شد. استکبار کمر به نابودی انقلاب اسلامی بسته بود که از سوی دیگر مردم انقلابی، پیر و جوان، بی سواد و با سواد همه از حریم باور‌ها،‌ مقدسات و شرافت سرزمین خود دفاع کردند و جبهه‌ی یزیدی را وادار به زانو زدن در مقابل جبهه‌ی حسینی کردند.
 
صوفی با اشاره به نقش رسانه‌ ملی تصریح کرد: رادیو جان فشانی‌های رزمندگان و حماسه‌های آنان را به گوش مردم و خانواده‌های رزمندگان رساندند. رادیو از معدود رسانه‌های فعال آن زمان بود که به عنوان راوی صادق وارد کار شد تا نقش این ارتباط را برقرار کند.
 
وی افزود: در دوران پس از انقلاب و پیروزی دفاع مقدس رادیو در حوزه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را تولید و پخش کرد که یک دسته برنامه‌های متعارف و روتین بود که در قالب چندین اثر در تایم‌های متفاوت کار خود را پیش می‌برد و در دسته‌ی دیگر رادیو بیش از هزار برنامه در حوزه‌ی دفاع مقدس و در بخش‌های نمایش، قصه، معرفی کتاب، مصاحبه با فرماندگان، هشت سال دفاع مقدس را روی آنتن داشت.
 
* نخستین "همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس"
 
معاون صدای جمهوری اسلامی ایران ایجاد ارتباط میان رزمندگان و جانبازان با مردم را از وظایف رادیو دانست و گفت: رادیو منشأ تحولات و نوآوری در عرصه‌ی اطلاع رسانی شد و لذا تجلیل از خدمات صادقانه و رساندن پیام اهداف آن‌ها را وظیفه‌ی خود می‌داند و در این همایش نیز از بزرگان و فعالان دفاع مقدس نیز تقدیر می ‌شود.
 
بنابر این گزارش، صوفی از نمایشگاه عکس و دستاورد‌های دفاع مقدس و نیز از انتشار کتاب خاطرات همکاران خود خبر داد.
 
* باید نگاه هنرمندانه تری به وقایع دفاع مقدس داشته باشیم
 
معاون صدا با اشاره به فعالیت‌های رادیو در سه دهه تصریح کرد: در دهه‌ی اول رادیو واگویه‌ی اتفاقات زمان جنگ بود که در دهه‌ی دوم چاپ کتاب‌های متفاوت و  تولید آثار نمایشی و پاسخ گویی به نیاز مخاطبان در دهه‌ی سوم شکل گرفت.
 
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، تقدیر از خانواده‌های شهدا، برنامه سازان دفاع مقدس و تقدیر از خانواده‌های رزمندگان و جانبازان از جمله اهداف نخستین "همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس" است.
 
صوفی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر حضور چهره‌های فعال عرصه‌ی بازیگری در این همایش گفت: نخستین همایش عمومی تر برگزار می‌شود و از چهره‌ی خاصی در حوزه‌ی بازیگری نیز تقدیر نخواهد شد؛ ولی گلریز به عنوان یک خواننده‌ی انقلابی که شعرهای دفاع مقدس را خوانده است، در این مراسم حضور پیدا خواهد کرد.
 
معاون صدا رسانه‌ ملی در پایان این نشست خاطرنشان کرد: تولید آثار هنری و نمایشی رادیویی در بستر برنامه‌های متفاوت شبکه‌های رادیویی در دستور کار قرار گرفت.
 
انتهای پیام/ اس

برچسب ها: همایش ، دفاع مقدس ، صدا ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.