یزد/

خستگي و خواب آلودگي علت بیشتر تصادفات جاده‌ای در یزد

فرمانده پلیس راه استان یزد علت بیش از نیمی از تصادفات جاده اي استان يزد را خستگي و خواب آلودگي اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛سرهنگ احمد مظفری فرمانده پلیس راه استان یزد گفت: یکی از علل عمده‌ تصادفات رانندگی در معابر برون شهری خواب‌آلودگی رانندگان و اصرار آنها به ادامه رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان در حین خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند،افزود: چون علت بسیاری از تصادفات عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است.

سرهنگ احمد مظفری تصریح کرد: خستگی و حالت‌های عصبی و تند خویی ناشی از آن از عوامل حادثه‌ساز برای رانندگان محسوب می‌شود از این رو نباید در حالت خستگی اقدام به رانندگی کرد چون این عوامل توانایی راننده را در درک خطر، تصمیم‌گیری و اقدام به پیشگیری از تصادفات ضعیف می‌کند.

وی با بیان اینکه علاوه‌بر عوامل مذکور صبحت کردن، خوردن و نوشیدن، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه یا تنظیم موج رادیو از جمله عواملی است که ممکن است در یک لحظه راننده را رویاروی خطر قرار دهد، خاطرنشان کرد: بزرگترین حوادث رانندگی همیشه بر اثر کوچکترین کوتاهی است که با رعایت کامل نکات ایمنی در رانندگی می‌توان جلوی بسیاری از حوادث جاده‌ای را گرفت.

فرمانده پلیس راه یزد یادآور شد: در مجموع، هر مسیری که یک طرفه باشد آمار حوادث رانندگی هم بالاست که متاسفانه بیشتر جاده های یک طرفه استان یزد همین مشکل را دارند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: تصادف ، علل ، جاده ، خستگی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.