مهندس ضرغامی مطرح کرد:

بسیج تمام ظرفیت‌های رسانه ملی برای پوشش مسابقات آسیایی/ حاشیه‌های نشست رئیس رسانه ملی با مسئولان ورزش كشور

در نشست مشترک رسانه ملی و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و کمیته ملی المپیک راه‌های پوشش گسترده رسانه‌ای هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی بررسی شد.

 به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ مهندس ضرغامی در این نشست پس از ارائه گزارش مسئولان کمیته ملی المپیک و مدیران رسانه ملی به وی تصریح کرد: پوشش کامل این مسابقات و اطلاع‌رسانی به هنگام از اخبار آن، با استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای در دستور کار قرار دارد. 
 
رئیس رسانه ملی رویکرد صدا و سیما در پوشش رویدادهای ورزشی به ‌ویژه مسابقات آسیایی را حمایت از رشته‌های مختلف و تقویت روحیه ورزشکاران اعلام کرد. 
 
مهندس ضرغامی افزود: تقویت روحیه کاروان ورزش کشور قبل، حین و بعد از برگزاری مسابقات با حضور تیم رسانه‌ای در منازل ورزشکاران و تهیه گزارش از حال و هوای محل زندگی‌شان که تاثیر به‌سزایی در روحیه ورزشکاران دارد و همچون دوره‌های قبل می‌تواند در پیروزی و موفقیت آن‌ها در این میادین نیز موثر باشد. 
 
مهندس ضرغامی مدال‌آوری و کسب مقام را اولویت دوم پس از حضور موفق و سربلند ورزشکاران در عرصه‌های مختلف جهانی توصیف کرد و افزود: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد هماهنگی بیش‌تر بین بخش‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف و دریافت خواسته‌های فدراسیون‌ها نسبت به بازتاب این دوره مسابقات از رسانه ملی است. 
 
مهندس ضرغامی با اشاره به حضور چشمگیر و موفق بانوان در این دوره از مسابقات و موفقیت آن‌ها در دوره‌های قبلی پخش مسابقات ورزشی آن‌ها را با رعایت همه ضوابط و شرایط امکان‌پذیر دانست و در این خصوص راهکارهای رسانه‌ای را به مدیران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ارائه داد. 
 
در ادامه رؤسای فدراسیون های حاضر در این نشست و مسئولان کمیته المپیک با قدردانی از حمایت همه جانبه صداوسیما از جامعه ورزش کشور موفقیت رشته‌های مختلف ورزشی کشور را نتیجه این حمایت‌های و همدلی رسانه با ورزشکاران و مسئولان ورزش کشور عنوان کردند. 
 
کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای موفقیت این دوره از مسابقات المپیک آسیایی اینچئون گفت: در این دوره ورزشکاران کشورمان در 22 رشته ورزشی توان تجربه خود را در مقابل حریفان به نمایش خواهند گذاشت. 
 
رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد: مقدمات لازم برای پیروزی ورزشکاران اعزامی فراهم شده است و این نشست که نشانی از حمایت‌های همه جانبه صداوسیما است بی‌شک موفقیت‌هایی که کسب خواهد شد نقش به‌سزایی خواهد داشت. 
 
در ادامه مدعوین این جلسه در خصوص موضوع جلسه مطالبی را مطرح کردند. درخواست پوشش رسانه‌ای همه‌ مسابقات این دوره از بازی‌ها با هدف معرفی و تقویت جایگاه ورزش‌های جدیدی در کشور، توجه به روحیه ورزشکاران و خانواده‌های آن‌ها در مدت برگزاری مسابقات با دوری از مباحث حاشیه‌ای، لزوم نگاهی جدید به نحو انعکاس اخبار بانوان ورزشکار، ارائه برنامه‌ زمانبندی مسابقات در رسانه با هدف استفاده مطلوب مردم از رسانه ملی، استفاده بیش‌تر از ظرفیت‌های جدید رسانه‌ای و همچنین مسابقات در شبکه ورزش رادیو و در نهایت قدردانی از نشاط ایجاد شده در کشور توسط صدا و سیما با راه‌اندازی شبکه‌های مستقل ورزش در سیما و صدا و توجه بیش از پیش به مباحث ورزشی در سایر شبکه ها مهترین مباحث شرکت‌کننده در این نشست بود. 
 
 حاشیه‌های نشست رئیس سازمان صدا و سیما با مسئولان ورزش كشور 
 
نشست رئیس سازمان صدا و سیما با مسئولان ورزش كشور مانند همیشه در فضایی كاملاً شاد و صمیمی برگزار شد، شوخی و بیان خاطرات ورزشی از طرف شركت كنندگان چاشنی جلسه بود. 
 
رئیس كمیته ملی المپیك سخنان خود را با تشكر از صدا و سیما آغاز كرد و گفت: رسانه‌ی ملی برای ورزش كشور سنگ تمام گذاشته است. كیومرث هاشمی رسانه را برای جامعه ورزش فرصت دانست و اعلام كرد: موفقیت‌های امروز ورزش كشور مرهون توجه و همگامی رسانه ملی به ورزش كشور است. 
 
رئیس كمیته ملی المپیك شبكه ورزش رادیو را یكی از شبكه‌های محبوب مردم و ورزشكاران اعلام كرد. 
 
كیومرث هاشمی رئیس كمیته ملی المپیك از رسانه ملی خواست مردم را برای مدال‌آوری ورزشكاران در روزهای پایانی مسابقات آماده كند. 
 
شهریان رباب با دفاع جانانه‌ای از نقش بانوان ورزشكار در موفقیت كاروان ورزشی كشور خواستار پوشش بیش‌تر رسانه‌ای مسابقات آنان شد كه دفاع وی نتایج خوبی نیز همراه داشت. 
 
باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی با كمی دلخوری خواستار تبلیغ بیش از پیش شمشیربازی شد كه رئیس سازمان صدا و سیما به شوخی گفت:در كشور شمشیرباز كم نداریم و خیلی‌ها به هم شمشیر می‌زنند. 
 
مشحون رئیس فدراسیون بسكتبال كشور با اشاره به نقش صدا و سیما در معرفی ورزشكاران گفت: مغازه‌دار محل ما هر موقع من را می‌بیند می‌گو‌ید آقای محشون وضعیت بسكتبال چطور است.

 وی ادامه داد: ایشان با اینكه اصطلاحات ورزشی را نمی‌داند اما به واسطه صدا و سیما هم من را می‌شناسد هم بسكتبال را. 
 
آقای مشحون با ارائه تصویری از فضای تشویق تماشاگران ایرانی و خارجی گفت: در یكی از مسابقات اسپانیایی‌ها حدود 7 دقیقه یك صدا ایران ایران می‌گفتند. 
 
رئیس سازمان صدا و سیما خطاب به بهرام شفیع مجری برنامه‌های ورزشی كه به شوخی اعلام كرد، تنها من از همسرم حرف شنوی ندارم گفت: اجازه داری همین مطلب را در اولین برنامه به مدت 3 دقیقه در تلویزیون بگویی اگر جرأت داری كه با خنده حضار روبرو شد. 
 
رئیس سازمان صدا و سیما در پایان خطاب به مهمانان گفت: همه برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را گفتیم اما از عنصر مهم توكل به‌خدا غفلت نكنیم كه توكل همیشه كارساز است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آسیایی ، مسابقات ، ملی ، المپیک ، کره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار