آخرین اخبار یمن/

جنبش انصار الله یمن: مذاکرات به بن بست رسیده است/ خروج حزب ناصری یمن از دولت/ برقراری تدابیر شدید امنیتی در شهر "مکلا"

عضو دفتر رسانه ای جنبش انصار الله روز گذشته از شکست مذاکرات با دولت ایتن کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری یمن پرس ، عضو دفتر رسانه ای جنبش انصار الله روز گذشته در گفتگو با شبکه الجزیره  از شکست مذاکرات  خبر داد.

"علی القحوم" عضو دفتر رسانه ای جنبش انصار الله روز گذشته در گفتگو با شبکه الجزیره خبر از شکست مذاکرات و به بن بست رسیده شدن آن داد.

وی در خلال گفتگو با شبکه الجزیره گفت: شکست مذاکرات به سبب دخالت‌های "جمال بن عمر"، فرستاده سازمان ملل به یمن و نیز سفرای دولت های دهگانه حامی طرح شورای همکاری خلیج فارس، صورت پذیرفته است.

وی همچنین گفت: در نشست گروه حوثی با جمال بن عمر، این گروه با درخواست های جدیدی مواجه شد که خواستار بازگشت به نقطه صفر و شروع مذاکرات جدیدی بود.

 القحوم همچنین از مقامات دولت یمن و نیز ریاست جمهوری یمن خواست در صورتی که درخواست های دیگری غیر از درخواست‌های اعلام شده دارند؛ آنها را برای افکار عمومی فاش سازند و بطور رسمی آنها را اعلام نمایند.

از سوی دیگر شبکه "اسکای نیوز عربی" به نقل از منبع نزدیک به کمیته میانجی که مذاکرات میان دولت یمن و حوثی ها را رهبری می نماید اعلام کرده که این منابع شب گذشته در گفتگو با اسکای نیوز گفته اند: قرار است تا بزودی جدول زمان بندی در رابطه با تشکیل دولت جدید و برداشته شدن چادرهای حوثی‌ها و عقب نشینی مسلحان در داخل و خارج از صنعا وضع گردد.

اسکای نیوز با اشاره به ادامه مذاکرات در روز گذشته تحت سرپرستی جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن به نقل از این منابع گزارش داده: جدول زمانی همچنین اجرای مفاد گفتگوی ملی که درباره حوثی ها و مسأله صعده نیز هست را شامل می‌گردد که مهمترین آن خروج حوثی‌ها از استان عمران و تحویل این منطقه به دولت و متوقف ساختن کشتار در استان جوف و خلع سلاح گروه های مسلح از جمله گروه حوثی می‌باشد.

در همین حال حزب  ناصری یمن در اعتراض به عدم پاسخ مثبت دولت پیشبرد امور یمن به طرح این حزب از دولت خارج شد.

 حزب وحدت گرای ناصری یمن اعلام کرده است که از دولت وفاق ملی به دلیل اعتراض به عدم پاسخ رئیس جمهوری یمن به طرحی که این حزب ارائه داده است، عقب نشینی می کند.

از سوی دیگرخبرها حاکی از آن است نیروهای امنیتی و ارتش یمن در خیابان‌های مختلف شهر "مکلا" مرکز استان "حضرموت" برای مقابله با هرگونه حمله تروریستی از سوی القاعده مستقر شده‌اند.

 یگان‌های ارتش و نیروهای امنیتی در خیابان‌های شهر مکلا  پایگاه‌ها و ایست‌های بازرسی جدیدی ایجاد کرده‌اند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار