شریعت‌باقری:

دانشگاه علوم قضایی به علت وابستگی به قوه قضاییه جایگاه مهمی دارد

رئیس دانشگاه علوم قضایی گفت: دانشگاه علوم قضایی از لحاظ ظرفیت و وابستگی به قوه قضائیه، جایگاه مهمی را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگارحقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد شریعت‌باقری" رئیس دانشگاه علوم قضایی در مراسم استقبال از دانشجویان جدید الورود که در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم قضایی برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حجت‌الاسلام والمسلمین امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه اظهار داشت: با روی کار آمدن معاونت منابع انسانی قوه قضاییه دریچه جدیدی برای امور مختلف مربوط به جذب نیرو در قسمت‌های مختلف قوه قضاییه اعم ازکادر اداری و قاضی سامان‌دهی ‌می‌شود.  
 
وی ادامه داد: این اتفاق نویدی است که بتوانیم مشکلات قوه قضاییه را حل کنیم.
 
رئیس دانشگاه علوم قضایی با بیان این که دانشگاه علوم قضایی تنها دانشگاه حقوقی در کشور است گفت: این دانشگاه تنها دانشگاهی است که خاص رشته‌های قضایی و گرایش‌های حقوقی است.
 
شریعت باقری تصریح کرد: با وجود این که در این دانشگاه از لحاظ امکانات با محدودیت‌هایی روبه رو هستیم گفت: این دانشگاه از لحاظ ظرفیتی که در کشور دارد و وابستگی به قوه قضائیه، جایگاه مهمی را بر عهده دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم قضایی ادامه داد: 32 سال پیش که این دانشگاه تاسیس شد تنها دانشکده‌ای برای تربیت قضات بود و به مرور زمان و با تخصصی شدن رشته‌ها گسترش پیدا کرد در نتیجه تخصصی شدن رشته‌های حقوقی این ضرورت را ایجاب کرد که این دانشکده از سال 1389 به دانشگاه ارتقا پیدا کند.  
 
شریعت باقری با اشاره به این که امروز حدود 16 الی 17 رشته کارشناسی ارشد در همین دانشگاه ایجاد شده است گفت: دانشگاه قوه قضاییه مطابق اساسنامه باید نیازهای قوه را تامین کند.

وی ادامه داد: در این دوره در دانشگاه علوم قضایی 40 نفر در رشته کارشناسی ارشد و 140 نفر دانشجو در رشته کارشناسی داریم و این دانشجویان از بهترین‌ها انتخاب شده‌اند.

شریعت باقری در پایان خاطر نشان کرد: جذب دانشجو در دانشگاه علوم قضایی به این دلیل است که در این دانشگاه دانشجویان همزمان با کسب علم به مراتب تقوا نیز آراسته شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار