بزرگترین تهدید آفتی فضای سبز در شهرهای صنعتی + تصاویر

دانشمندان استفاده از روش های مکانیکی و شیمیایی برای مبارزه با مگس سفید بسیار سودمند عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، افزایش مگس‌های سفید به‌ویژه در شهرهای صنعتی چشمگیر است. این مگس‌ها اگرچه برای انسان ظاهرا بیماری‌زا نیستند، اما برای گیاهان مانند آفتی هستند که به ضعیف شدن و در نهایت نابودی آن‌ها منجر می‌شود.

سیل مگس‌های سفیدی که فضای سبز و درختان را پر کرده‌اند، منظره‌ای ناخوشایند است و از آن بدتر آفتی برای درختان و گیاهان‌ است.



محققان می گویند افزایش حشره عسلک یا همان مگس سفید ناشی از خشکسالی و گرم شدن هواست و مگس سفید با وزش باد جابجا می‌شود و میزبان اصلی آن‌ها محصولات کشاورزی و باقی‌مانده انواع سیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای در گلخانه‌های است، او اضافه کرده است که این مگس‌ها برای انسان خطری محسوب نمی‌شوند.
 
محققان می گویند این حشرات هم قبل از بلوغ و هم در دوران بلوغ از شیره گیاهی تغذیه می‌کنند و به دو شکل به گیاهان صدمه می‌زنند. یک شکل، انتقال بیماری‌های ویروسی است و شکل دوم آن که با تولید عسلک باعث رشد قارچ‌های دوده‌ای می‌شوند که سطح فتوسنتز گیاه را پایین می‌آورد.


 
دانشمندان استفاده از روش های مکانیکی و شیمیایی برای مبارزه با مگس سفید بسیار سودمند عنوان کردند که پارازیت‌های طبیعی و جمع‌‌آوری برگ‌های آلوده نیز از جمله اقداماتی جانبی باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار