آخرین تحولات یمن

پایان دور دوم گفتگوهای حوثی‌ها با نماینده سازمان ملل/ تظاهرات گسترده مردم يمن پس از نماز جمعه/ سخنگوی انصارالله: انقلاب ملت یمن تا زمان تحقق اهدافش ادامه خواهد داشت

سخنگوی رسمی انصارالله یمن تاکید کرد جامعه جهانی باید به اراده ملت این کشور احترام بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه های یمنی، محمد عبدالسلام گفت: سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در دیدار با جمال بن عمر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد جامعه جهانی باید به اراده ملت احترام بگذارد و در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

عبدالسلام گفت: الحوثی در این دیدار از نگرانی ساختگی بعضی طرف های بین المللی از تحرکات مردم یمن ابراز شگفتی کرد. خواسته های ملت یمن اصلی ترین مسایل مطرح در گفتگوها با حکومت این کشور است.

به گفته عبدالسلام، الحوثی تاکید کرد اقدامات دولت یمن علیه خواست انقلابیون و مردم ثابت می کند حاضر نیست خواسته های مشروع ملت را بپذیرد. جنایت های حکومت علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز و انقلابیون از چهره وحشی و سرکوبگر حکومت پرده برداشت و نشان داد به تحرکات مسالمت آمیز و آزادی بیان احترام نمی گذارد.

الحوثی در این دیدار همچنین تاکید کرد حکومت یمن نتایج گفتگوهای قبلی را نقض کرد و به خواسته های مردم پاسخ نداد و به همین علت انقلاب ملت یمن تا زمان تحقق اهدافش ادامه خواهد داشت.

عبدالملک الحوثی گفت: حکومت یمن به گذشت زمان امیدوار است و در گفتگوها جدی نیست، اما این امیدواری حکومت بی نتیجه است و ملت یمن هوشیار است و اجازه دور زدن انقلاب خود را نخواهد داد.

عبدالملک الحوثی شب گذشته با "جمال بن عمر" در صعده دیدار و گفتگو کرد. این گفتگوها مثبت بوده و همچنان ادامه دارد.

گروه انصارالله یمن از مردم پایتخت این کشور و اطراف آن خواسته است تظاهرات گسترده ای پس از نماز جمعه در خیابان فرودگاه صنعا برگزار کنند.

گروه انصارالله بر لزوم مخالفت مردم یمن با دخالت های خارجی در امور داخلی این کشور تاکید کرد.

انصارالله همچنین خواستار تظاهرات مردم یمن در سراسر این کشور برای اعلام مخالفت با دخالت های خارجی شد.  

پایگاه اطلاع‌رسانی این جنبش حوثی گزارش داد:‌ تکفیری‌ها در پوشش اعضای أنصارالله، مراکز دولتی و پایگاه‌های نظامی ارتش را هدف قرار می‌دهند 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار