در یك كنفرانس بین المللی:

چشم انداز فولاد ایران بررسی شد

كنفرانس "چشم انداز فولاد ایران" با حضور شركت های ایرانی، آسیایی و اروپایی در شهر باكو (كشور آذربایجان) برگزار شد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد خانداداش پور، مدیر عامل شركت ملی فولاد ایران به عنوان سخنران اصلی كنفرانس چشم انداز فولاد ایران در این باره اظهار داشت: در این كنفرانس، موضوعات مختلفی از جمله چشم انداز وضعیت بازار فعلی فولاد ایران، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی صنعت فولاد كشور، وضعیت فروآلیاژهای مورد نیاز و همچنین ارائه تكنولوژی های جدید مرتبط با این صنعت مطرح شد.

وی افزود: دركنفرانس مذكور، وضعیت فعلی فولاد ایران و فرصت های سرمایه گذاری برای توسعه فولاد بررسی شده و در ادامه، ظرفیت های معادن و صنایع معدنی (ذخایر سنگ آهن، ذغال سنگ و ...) ترسیم و دیگر مزیت های قابل توجه مربوط به توسعه فولاد از جمله ذخایر عظیم گاز طبیعی، وجود نیروهای ماهر و متخصص و غیره مورد اشاره قرار گرفت.

مدیر عامل شركت ملی فولاد ایران خاطرنشان كرد: تشریح زنجیره تولید فولاد و برنامه های تدوین شده برای تامین و تولید حلقه های مختلف این زنجیره (سنگ آهن، كنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، فولاد خام و تامین قراضه) در برنامه چشم انداز 1404، از جمله موارد مهم ارائه شده در این گزارش بود.

وی ادامه داد: همچنین، كمبودهای احتمالی در زمینه سنگ آهن، كنسانتره، قراضه و غیره مورد تاكید قرار گرفته و در عین حال، برنامه های عظیم اكتشافی ایمیدرو نیز توضیح داده شد.

خان داداش پور با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری معرفی شده در كنفرانس مذكور تصریح كرد: طرح احداث 10 میلیون تن فولاد در حاشیه خلیج فارس از جمله این فرصت های معرفی شده بود كه به مزیت های این منطقه نظیر فراوانی آب، وجود بنادر مهم كشتیرانی با توان تخلیه و بارگیری 250 الی 400 هزار تن (عمق های پهلوگیری مناسب)، اتصال به شبكه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پاكستان و نیز امكان ترانزیت كالاهای مختلف از طریق افغانستان اشاره شد.

وی ادامه داد: در این میان، 2 راهكار احتمالی برای سرمایه گذاری در منطقه مذكور شامل «ایجاد فرصت صادرات عمده محصولات تولیدی و با شرط تامین كنسانتره از طریق واردات» و «تولید محصولات میانی و نهایی با اتكا به تامین مواد اولیه از داخل و به نتیجه رسیدن پروژه های اكتشافی ایمیدرو» بررسی شد.

به گفته وی، با توجه به اهمیت بازار فولاد ایران از نظر توسعه و تجاری، پیگیری و تلاش برای برگزاری چنین كنفرانس هایی در داخل و خارج كشور می تواند زمینه ساز و جذب بیشتر سرمایه گذاران صنعت فولاد باشد.

بنا به این گزارش، شركت متال اكسپورت (Metal expert) از كشور اوكراین، برگزار كننده و شركت فولاد باكو (Baku Steel Co.) میزبان این كنفرانس بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار