بیگلری در تذکر شفاهی:

انتخاب فرماندار سقز در هاله‌ای از ابهام/ حادثه مدرسه شین آباد در کردستان تکرار نشود

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: بیشتر مدارس کردستان فرسوده‌اند و برای جلوگیری از تکرار حادثه شین آبادی دیگر، لازم است نسبت به بازسازی مدارس این استان توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "محسن بیگلری" نماینده سقز، کردستان و بانه در مجلس در جلسه علنی امروز(یکشنبه ۳۰ شهریورماه) در تذکر شفاهی به رئیس جمهور گفت: مردم کردستان همچنان منتظر سفر جنابعالی و هیات دولت به این استان هستند و درنگ بیش از این دلیلی ندارد.  
 
وی همچنین در تذکری دیگر به رئیس جمهور، گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و ضمن احترام به رای اکثریت نمایندگان و علی رغم مخالفت بنده با استیضاح وزیر علوم، ضروری است که رئیس جمهور هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی گزینه تصدی وزارت علوم اقدام کند.  
 
بیگلری در تذکری به وزیر کشور گفت: در سفرتان طی ۴ ماه پیش وعده داده بودید که بازارچه مرزی سربیشه سقز بزودی راه اندازی می‌شود، اما با گذشت بیش از ۴ ماه هنوز خبری نیست.  
 
وی همچنین در تذکری دیگر به وزیر کشور اظهارداشت: در حال حاضر در دومین سال دولت تدبیر و امید قرار داریم اما هنوز انتخاب فرماندار سقز در هاله‌ای از ابهام است.  
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تشکر از وزیر اقتصاد به دنبال تصویب نرخ ارز گفت: امیدواریم که وزیر اقتصاد در پرداخت مالیات‌ها به صورت یکسان اقداماتی را انجام دهد، چرا که نبود رویه یکسان و افزایش ناعادلانه مالیات در کشور باعث نارضایتی کسبه به خصوص بازاریان مریوان شده است.  
 
این نماینده مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس کردستان اکثرا فرسوده‌اند و برای جلوگیری از تکرار حادثه شین آبادی دیگر، لازم است نسبت به بازسازی مدارس در کردستان توجه ویژه‌ای شود.  
 
وی همچنین در تذکری دیگر به وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: بیمه طلایی فرهنگیان تبدیل به معضل برجسته‌ای شده است، لذا در این خصوص باید اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.  
 
بیگلری در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن مهر در کردستان فاقد زیرساخت‌های لازم از قبیل فضای آموزشی، فرهنگی و درمانی است و ایجاد این زیرساخت‌ها از ضروریات است که باید وزارتخانه راه و شهرسازی به این مسئله توجه ویژه‌ای کند.  
 
این نماینده مجلس همچنین در تذکری دیگر به وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار بر این بود که مشکلات تغییر کاربری ۲۹۵ هکتار زمین در سقز و ۴۰۰ هکتار در بانه حل شود اما هر روز با بهانه‌های جدیدی روبرو می‌شویم که باید این بهانه‌های واهی تمام شده و اقدامات اساسی صورت بگیرد.  
 
بیگلری در تذکری به وزیر نیرو گفت: کردستان که یکی از منابع اصلی آب کشور است و در بی‌آبی می‌برند و فاقد شبکه‌های آبرسانی است که امیدواریم وزارت نیرو در این راستا اقدامات عاجلانه‌ای را درپی گیرد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزارتخانه ، راه ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار