سرمایه‌گذاران فرانسوی از بندر شهید رجایی بازدید کردند

يک گروه سرمايه‌گذاری فرانسوی در سفر به استان هرمزگان، از دروازه طلايی اقتصاد ايران بازديد و آمادگی خود را برای سرمايه‌گذاری در بزرگترين بندر تجاری کشور اعلام کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، نمايندگان شرکت فرانسوي هلدينگ "بلوره" که سابقه سرمايه گذاري در کشورهاي ساحلي غرب آفريقا و منطقه جنوب شبه قاره هند را در کارنامه خود دارد با حضور در بندرشهيد رجايي از امکانات و قابليت هاي منطقه ويژه اقتصادي اين بندر، اسکله هاي 40 گانه آن و تجهيزات تخليه و بارگيري کالا در بزرگترين بندر تجاري ايران بازديد کرد.

اراضي پشتيباني، ترمينال هاي 1 و 2 کانتينري، ترمينال هاي جنرال کارگو (کالاهاي متفرقه و عمومي)، همچنين اراضي 200 هکتاري (محوطه هاي انبار و دپوي مواد معدني صادراتي) و بندر نفتي خليج فارس از بخش هايي بود که بازديد شد.

اين گروه سرمايه گذاري فرانسوي که با هماهنگي شورايعالي مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي و سازمان بنادر و دريانوردي به استان هرمزگان سفر کرده بودند، در نشست مشترک با مديران ارشد حوزه عملياتي بندر شهيد رجايي به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزديک با ظرفيت هاي موجود در اين بندر به منظور يافتن نقاط همکاري و سرمايه گذاري آشنا شدند.

در اين نشست، "محمد علي اصل سعيدي پور" معاون امور بندري و منطقه ويژه اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان گزارشي مبسوط از ظرفيت ها و توانمندي هاي بندر شهيد رجايي و همچنين آخر دستاوردهاي عملياتي اين بندر را به سرمايه گذار خارجي ارايه کرد.

وي فرصت هاي سرمايه گذاري در اين منطقه ويژه اقتصادي را تشريح کرد و ضمن تبيين اولويت ها به پرسش هاي سرمايه گذاران پاسخ گفت.

نماينده هيأت سرمايه گذار فرانسوي ضمن قدرداني از همکاري سازمان بنادر و دريانوردي براي اين برنامه بازديد، آمادگي شرکت خود را براي سرمايه گذاري در بزرگترين بندر تجاري ايران اعلام کرد.

اين هيأت اقتصادي قرار است در ادامه سفر خود به ايران، از مناطق آزاد قشم و چابهار و همچنين منطقه ويژه اقتصاد بندر امام خميني(ره) بازديد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار