ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

خلاء محور وحدت در میان اصولگرایان/ پافشاری اصولگرایان برای وحدت با ‌پایداری‌ها

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته ریش‌سفیدانی مانند مرحوم حبیب‌الله عسگر‌اولادی و آیت‌الله مهدوی‌کنی، از نفوذ معنوی و کلامی قابل توجهی در میان اصولگرایان برخوردار بودند، اظهار داشت: طبیعتا در حال حاضر به دلیل فقدانی که در این رابطه وجود دارد، قدری دست‌یابی به وحدت را با مشکل رو به رو کرده است.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار  احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر، محورهای گذشته برای وحدت امروز اصولگرایان، کفایت نمی‌کند، گفت: باید یک محوری فراتر از گذشته برای اصولگرایان پیش‌بینی شود تا وحدت مورد نظر این جریان به منصه ظهور برسد.

وی بیان داشت: در گذشته ریش‌سفیدانی مانند مرحوم حبیب‌الله عسگر‌اولادی و آیت‌الله مهدوی کنی، از نفوذ معنوی و کلامی قابل توجهی در میان اصولگرایان برخوردار بودند؛ طبیعتا در حال حاضر به دلیل فقدانی که در این رابطه وجود دارد، قدری دست‌یابی به وحدت را با مشکل رو به رو کرده است.

ترقی در ادامه تاکید کرد: اصولگرایان با توجه به شرایط موجود، باید برای تحقق وحدت تلاش بیشتری کرده و سرمایه‌گذاری فکری و برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی اصرار اصولگرایان برای وحدت با حزب پایداری، با وجود اقلیتی که در مجلس نهم شورای اسلامی به خود اختصاص داده‌اند، گفت: عملکرد حزب پایداری، به حساب مجموعه اصولگرایان نوشته می‌شود و چون آن‌ها پایبند به منشور اصولگرایی بوده ولی در حوزه عمل جدا هستند، به همین دلیل اصولگرایان برای وحدت با این حزب پافشاری می‌کنند.

ترقی در پاسخ به سوالی مبنی بر نتیجه گفتگوها با حزب پایداری در آینده، اظهار داشت: طبیعتا ممکن است مانند گذشته امکان تفاهم و وحدت 100 درصدی وجود نداشته باشد اما حداقل در تعداد قابل توجهی از مصادیق، امکان تحقق وحدت وجود دارد.

وی گفت: هر چه تعداد این مصادیق بیشتر باشد، امکان رسیدن به وحدت هم محتمل‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار