خسروی در آیین تکریم شهدا و ایثارگران زرتشتی:

ایرانیان از هر مذهب و نژادی برای دفاع از میهن حاضر بودند/ هیچ فردی از ایران به داعش ملحق نشده است

رئیس انجمن زرتشتیان تهران در آیین تکریم شهدا و ایثارگران اقلیت دینی زرتشتیان که با حضور شخصیت‌های زرتشتی و مسئولان نظامی کشور برگزار شد، گفت: طبق آمارها از کشورهای اروپایی و آمریکایی مدعی تمدن و حقوق بشر دهها و یا صدها نفر به گروهک تروریستی داعش پیوسته‌اند که این نشانگر افول تمدن در مغرب زمین است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس، آیین تکریم شهدا و ایثارگران اقلیت دینی زرتشتیان با حضور شخصیت‌های زرتشتی، فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) و نیروی انتظامی در آرامگاه زرتشتیان برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم موبدان زرتشتی ضمن خوش آمدگویی و ادای احترام به شهدای دفاع مقدس به خواندن قسمتی از اوستا پرداختند.
 
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم زنگنه مسئول فرهنگی خانواده سپاه پاسداران به سخنرانی کوتاه در وصف شهیدان پرداخت.   
 
وی طی نطقی شهدا را شمع بشریت دانست و گفت: این شهدا بودند که برای ما سوختند تا ما با روشنی راهی که آن‌ها ایجاد کردند بتوانیم به مسیر خود ادامه دهیم.
 
مسئول فرهنگی خانواده سپاه پاسداران افزود: در زمان جنگ، اقلیت‌های دینی کشورمان همچون رزمندگان اسلام به جنگ علیه جبهه باطل پرداختند و از ایران و ایرانیت خود دفاع کرده و شانه به شانه دیگر رزمندگان جنگیدند.

وی تصریح کرد: به خانواده‌های شهدای زرتشتی و دیگر اقلیت‌ها اعلام می‌کنیم که ما قدرشناس خون فرزندان آن‌ها هستیم و هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم که این افراد گامی ارزنده برای استقلال کشور برداشته‌اند. 
 
در ادامه مراسم، خسروی رئیس انجمن زرتشتیان و اسفندیار اختیاری نماینده مجلس زرتشتیان به سخنرانی پرداختند.
 
اختیاری گفت: اقلیت دیگر نباید معنا و مفهمی داشته باشد و ما همه ایرانی و یکتاپرست هستیم و زیر یک پرچم واحد باید از این مرز و بوم دفاع کنیم و وقتی جنگی علیه کشوری اتفاق می‌افتد، سرزمین و ناموس انسان به خطر می‌افتد در اینجا همه شهروندان برای حمایت از مرز و بوم خویش به پا می‌خیزند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس برای ایرانیان مذهب مطرح نبود بلکه مسئله، مسئله حفظ ناموس و سرزمین بود و هموطنان ایرانی غیر مسلمان به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند و جان خود را برای این سرزمین اهداء خواهند کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل در سنگرها همه افراد با هر مذهب و نژادی حضور داشتند چرا که همگی آمده بودند با نثار جان خود این سرزمین مقدس را حفظ کنند.

همچنین در ادامه این مراسم، خسروی رئیس انجمن زرتشتیان تهران گفت: در فرهنگ ایرانی همه افراد حاضرند تا از علقه‌های شخصی‌ خود عبور کنند تا دیگران به آرامش و امنیت برسند.

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از خون شهدا داریم افزود: ایرانیان در دوران دفاع مقدس با هر مذهب و هر نژادی در جبهه‌ها حاضر شدند تا نشان دهند در مواقع بحران هیچ اختلاف نظری با یکدیگر ندارند.

رئیس انجمن زرتشتیان تهران خاطر نشان کرد: امروز گروهک تروریستی داعش انسان‌های بیگناه را قربانی اهداف جنایت‌کارانه خود می‌کنند و طبق آمارها از کشورهای اروپایی و آمریکایی مدعی تمدن و حقوق بشر نیز دهها و یا صدها نفر به این گروهک پیوسته‌اند که این نشانگر افول تمدن در مغرب زمین است.

در پایان مراسم، مسئولان نظامی کشور ضمن اهدای گل به مزار پاک شهدای زرتشتی یاد آن عزیزان را گرامی داشتند.   
 
گفتنی است در این مراسم خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان زرتشتی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع ، مقدس ، زرتشتیان ، شهدا ، تکریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار