چرا قشر روشنفکر کمتر به ازدواج تمایل دارند؟

یک روانشناس گفت: افراد روشنفکر ازدواج را از لحاظ عقلانی و علمی تحلیل و بررسی می‌کنند و این یکی از دلایل پایین آمدن تمایل آن‌ها به ازدواج است.

 حامد محمد کنگرانی روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌مواردی مانند بی‌پولی، نپذیرفتن مسؤلیت، سختگیری درپیدا کردن نیمه گمشده، بدبینی و اعتماد نداشتن به وعده‌ها و بهبود شرایط می‌تواند دلایل ساده دوری روشنفکران از ازدواج باشد.
 
وی افزود: اگر به زندگی خصوصی روشنفکران نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم این قشر از جامعه کمتر به زندگی مشترک تمایل دارند یا پس از ازدواج به راحتی پشیمان شده و به طلاق فکر می‌کنند.
 
کنگرانی عنوان کرد: برای افراد تحصیلکرده و روشنفکر کیفیت زندگی مهم است و افراد هر قدر آگاهی بیشتری داشته باشند به کیفیت زندگیشان بیشتر اهمیت می‌دهند تا اینکه زیر بار یک ازدواج بدون فکر و برنامه و تحصیل بروند.
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به جامعه امروز ایران که پر از روشنفکر است و در حال حاضر روز به روز به تعداد روشنفکران و تحصیکرده‌ها اضافه می‌شود خواسته‌ها و انتظار‌های آنان نیز از زندگی بیشتر خواهد شد.

و این جاست که حاضر به پذیرفتن مسؤلیت فرد دیگری در زندگی خود نخواهد شد و تا به شرایط مطلوب مانند(پولی، مسؤلیت پذیری و....) دست پیدا نکند زیر بار این امر نخواهد رفت و ازدواج خود را به تعویق می‌اندازد.

انتهای پیام/  
برچسب ها: عقلانی ، ازدواج ، روشنفکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حميد كرمي كارشناس اقتصادي
۰۸:۳۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
چرا فكر مي كنيد اينها روشنفكر هستند .برعكس اينها آدم هاي پرتوقع هستند زيرا ره نرفته را مي خواهند يك شبه طي كنند .كار نكرده ،مزد كلان ميخواهند .وگرنه با درايت هم ميتوان خانواده را تشكيل دادوهم كاروتجارت وكسب درامد را داشت .ببينيد آيا باصطلاح قشر روشنفكر ما آيا حاضر است روزي 15ساعت كاركند وسپس در س بخواند ومقداري را نيز استراحت كند .؟