امضاء تفاهم نامه همکاری های علمی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات با شرکت نوسازی عباس آباد

تفاهم نامه همکاری واحد علوم و تحقیقات با شرکت نوسازی عباس آباد با هدف مشارکت، تبادل و بهره مندی از خدمات و تخصص های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی متقابل و توانایی های بالقوه و بالفعل در امر توسعه و اهداف سازمانی برای مدت 10سال امضاء شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، براساس این تفاهم نامه، این واحد به اتخاذ سیاست ها و تدابیر لازم جهت بکارگیری ظرفیت های دانشگاه و مراکز پژوهشی مرتبط با آن برای پاسخ گویی به نیازمندی ها و مطالبات علمی، آموزشی و پروژه های اجرایی موردنیاز شرکت نوسازی عباس آباد ، استفاده از امکانات تجهیزات آزمایشگاهی و اندازه گیری آموزشی و پژوهشی دانشگاه و هدایت برخی از پروژه ها و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری در ارتباط با نیازهای شرکت، برگزاری سمینارها ، کارگاه ها و دوره های آموزشی کوتاه مدت موردنیاز متعهد می شود.

همچنین براساس این تفاهم نامه، شرکت نوسازی عباس آباد نیز حمایت های لازم را در جهت بکارگیری ظرفیت های علمی و فرهنگی دانشگاه برای نیاز های شرکت اعمال خواهد نمود.

دکتر مجید عباسپور مشاور ریاست دانشگاه و رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت نوسازی عباس آباد ، با اشاره به اهمیت و گستردگی فعالیتهای این شرکت و موقعیت جغرافیایی ویژه آن در بافت تهران گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در این مجموعه، شرایط مطلوبی برای همکاری های دو جانبه میان شرکت نوسازی عباس آباد و واحد علوم و تحقیقات باهدف پیاده سازی طرح ها با تکنولوژی نوین در حوزه های انرژی، محیط زیست و نیز سایر زمینه های علمی و فرهنگی فراهم شده است.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات، یکی از نیاز های فعلی کشور را پرداختن به بحث آب، انرژی و محیط زیست دانست و ادامه داد: با توجه به بروز بحران انرژی در جهان، گسترش بهره برداری از انرژی های پاک و تجدید پذیر در کشور از طریق وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ذیربط شایسته پیگیری می باشد.   

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات، تصریح کرد: فرهنگ سازی برای به کار گیری روش های نوین تولید انرژی های تجدید پذیر و صرفه جویی در انرژی و بهره گیری از تکنولوژی های نوین در دستور کار مدیریت کلان واحد علوم و تحقیقات قرار دارد.

دکتر اردشیرنوریان، مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد نیز انعقاد این تفاهم نامه را اقدامی ماندگار دانست و گفت: بهره گیری از ظرفیت های علمی و تخصصی و دعوت از متخصصان و نخبگان کشور برای فعالیت و ایجاد ارتباط منطقی میان دانشگاه و صنعت در جهت توسعه پایداردر دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

وی با اشاره به سابقه طولانی مجموعه 560 هکتاری عباس آباد، تبدیل این مجموعه به نماد تجلی تمدن ایرانی - اسلامی را از اهداف شهرداری تهران دانست .

دکتر نوریان با بیان اینکه توسعه مجموعه عباس آباد در راستای اهداف سند توسعه ملی ایران و تبدیل شدن آن به قدرت برتر منطقه است، گفت: ظهور مفاهیم کلیدی در ادبیات سیاسی و اجتماعی معاصر موجب نیل به توسعه پایدار و تحقق شعار "ما میتوانیم" است. 

وی گفت: شهرداری تهران درنظر دارد اراضی عباس آباد را مطابق سند راهبردی ویژه آن، به منطقه نمونه علمی، ترافیکی، اجتماعی، فرهنگی و ... کشور تبدیل نماید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار