جعفرزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سازمان اوقاف همانند بنگاه معاملاتی عمل می‌کند/ این سازمان حتی پاسخگوی نامه‌های ما نیست

نماینده مردم رشت در مجلس، بابیان اینکه 2 سال مامور بازرسی از سازمان اوقاف است، گفت: در نشست‌های مختلف تخلفات سازمان اوقاف مطرح می‌شود، اما هیچ نماینده‌ای از این سازمان در نشست‌ها حاضر نمی‌شود.

"غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی"، نماینده مردم رشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برنامه مجلس برای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: اشکالات بسیاری در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد که لازم است به فوریت مورد بررسی قرار گیرد.

 وی افزود: این مشکلاتی که توسط ما نمایندگان شهرستانی مطرح می‌شود، تنها مربوط به شهر خودمان نیست، بلکه یک موضوع ملی است و تمامی این مشکلات به دلیل مدیریت ملی به وجود آمده است.
 
جعفر زاده در بیان تخلفات مشاهده شده در این سازمان اظهار داشت: واگذاری زمین‌های اوقافی، مشارکت در زمین‌خواری، عدم شفافیت هزینه‌ها، عدم امانت داری در موقوفات، دخالت در سایر امور دستگاه‌ها و عدم اشرافیت بر امامزاده‌ها از جمله اشکلاتی است که به این سازمان وارد است.
 
وی در ادامه افزود: در نمونه‌های دیگر مشاهده شده  که اوقاف بدون در نظر گرفتن سایر نهادها مجوز ساخت و ساز صادر کرده و همانند یک بنگاه عمل می‌کند.
 
این نماینده مجلس با ابراز تاسف از عدم نظارت مناسب بر منابع درآمدی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: متولیان امر این سازمان با مجلس هماهنگ نیستند، بنابراین تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه در راس کارهای ما در مجلس قرار گرفته و به طور حتم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بابیان اینکه 2 سال مامور بازرسی از سازمان اوقاف است، خاطرنشان کرد: در نشست‌های مختلف این موضوع را مطرح می‌کنم، اما از این سازمان اصلا نماینده‌ای در نشست‌ها حاضر نمی‌شود  و حتی یک نامه ما را پاسخ ندادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار