آنچه در ذره بین این هفته گذشت؛

از قطع درختان برای ساخت هتل درخیابان ولیعصر تا حمل شمشیر دزدان برای دفاع از خود + فیلم

در ذره بین دیشب سوژ‌ه‌هایی مانند قطع درختان در خیابان ولیعصر برای ساخت هتل و حاشیه امنی که دزد‌ها با حمل شمشیر برای دفاع از خود ایجاد کرده‌اند مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش  خبرنگار ذره بین در اولین سوژه‌ خود از قطع درختان باغ پسیان تهران گفت.



اتفاقی که خیلی بی سر و صدا هم پیش نرفت و طی آن درختان باغی در محله تاریخی پسیان برای ساخت هتل بریده شد.

طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران در این خصوص گفت: قطع درختان در محله پسیان با هدف ساخت یک هتل در کمیسیون ماده پنج تصویب شده است.

وی در ادامه افزود: علی رغم این که در رابطه با خیابان ولیعصر سند داریم و در این خیابان نباید ساخت و سازهایی صورت گیرد که شرایط آن را بر هم زند و بر این هستیم که کمیسیون ماده پنج نباید اجازه چنین کارهایی را به کسی بدهد و امیدوارم حداقل از این پس شاهد صدور چنین مجوزهایی نباشیم.

اما در این بین نکته جالب موافقت میراث و گردشگری برای ساخت این هتل است و این در حالی است که خود این سازمان زمانی خیابان ولیعصر را ثبت تاریخی کرده است.

سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی در پاسخ گفت: خبر این موضوع را داشتم و دستور داده‌ام که اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با شهرداری تهران هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و این موضوع درحال بررسی است.

اما سوال این جاست آیا جلوی ساخت این هتل 15 طبقه گرفته می شود؟!

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در سوژۀ بعدی خود ازجای خالی کپسول آتش نشانی در خودرو‌ها سخن گفت که به هنگام تحویل ماشین به صاحب خودرو داده نمی شود.

بامشاهده سوانح آتش سوزی خودروها از آنجا که آتش نشانی درهمه جاده‌ها حضور ندارد خودروسازان ملزم به تجهیز  خودروهای خود به  کپسول آتش نشانی شدند  اما این موضوع هم مانند بسیاری از داستان‌های صنعت خودروسازی به مانع تمدید برخورد کرد و بعد از شش ماه خودروهاهمچنان درانتظار تجهیز آتش نشانی هستند.

در این بین خبردار شدیم که استاندارد از شماره‌گذاری ماشین‌های بدون کپسول جلوگیری کرده است اما باز هم شنیدیم که وزیر صنعت، معدن و تجارت شش ماه از استاندارد مهلت خواسته است.

نکته قابل ذکر این است که اگر استاندارد اجباری است پس این تمدید‌ها برای چه صورت می‌گیرد؟؟!!!!!!!

*شنا در استخرهای لبریز از آب شرب

آب مورد نیاز برای پرکردن استخر‌ها باید از چاه تامین شود اما گویا استخرهایی در سطح شهر فعال هستند که از آب شرب شهری برای پرکردن استخر خود استفاده می‌کنند. به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پرکردن استخر‌ها با آب شرب شهری سوژه‌ای که در این روزهای کم آبی به چشم می خورد.

این در حالی است که مشکل کمبود آب تهران بسیار جدی است و این روزها بسیار شنیده‌ایم شروع شمارش معکوس برای اتمام آب و جریمه پرمصرف‌ها.




به گفته‌ی مسئولین شرکت آب و فاضلاب، مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نکرده و بیشتر از 20 متر مکعب آب مصرف می‌کنند جریمه خواهند شد. اما دوربین باشگاه خبرنگاران به سراغ پرمصرف‌هایی رفت که بسیار بیشتر از این مقدار آب مصرف می‌کنند اما کمتر از آنان سخنی به میان می‌آید.

نکته جالب این بود که شرکت آبفا خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، را در این بررسی همراهی نکرد. اما در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که در تعدادی از استخرهای سطح شهر برای پرکردن استخر از آب شرب شهری استفاده می‌‌شود.

این مطلب را کسانی اذعان داشتند که برای شنا به استخر مربوطه رفته بودند، اما صاحب استخر در ابتدا مدعی بود که آب مورد نیاز از طریق تانکر برای پرکردن استخر به محل مورد نظر آورده می‌شود که با پاسخ اداره ورزش مبنی بر اینکه با توجه به طول و عرض استخر سی و سه در هفده است  که 20 تانکر برای پرکردن استخر نیاز است، مواجه شد و با شنیدن این پاسخ استفاده از آب شرب شهری برای پرکردن استخر را پذیرفت.



محمدیان بازرس اداره ورزش در این خصوص گفت: قبل از ساخت استخر، باید چاه آب تعبیه شود اما متاسفانه استخرهایی که تعداد آنها کم هم نیست در تهران وجود دارد که چاه آبی در آنان وجود ندارد.

*افزایش شهریه ثابت بدون افزایش و پرداخت وام دانشجویی

خبرنگار 20:30 در سوژۀ بعدی خود پای دانشگاه آزاد را نیز به ذره بین کشاند و از افزایش شهریه ثابت این دانشگاه سخن به میان آورد.

به گفتۀ میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 94-93 شهریه ثابت این دانشگاه 15 درصد افزایش یافته است.



از طرف دیگر قرار بر این بود تا مبلغ وام ازدواج هم از این قاعده مستثنی نباشد و افزایش یابد که به گفتۀ کاردار معاون دانشجویی دانشگاه آزاد مبلغ وام ازدواج نیز از 1.5 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش می‌یابد و البته تضمین شده است که این مبلغ پرداخت شود.

اما ظاهراً وام مانند شهریه تابع دستورالعمل‌ها نبوده است مصداق این موضع تماس تلفنی یک دانشجو با 20:30 است که بر اساس گفته‌هایش دانشجوی دانشگاه آزاد شهر قدس است  که شش شهریور تاریخ قبض وی بوده است.

اما با مراجعه به صندوق دانشگاه به وی گفته شد که مبلغ وام همان 1.5 میلیون تومان است و بخشنامه‌ای در خصوص افزایش وام به دانشگاه نیامده است.

*دزدها برای دفاع از خود شمشیر حمل می‌کنند

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در آخرین سوژۀ خود به سراغ حاشیه امنی که دزدها با حمل شمشیر برای خود ایجاد کرده‌اند رفت.

شمشیری که به گفتۀ خود دزدها هنگامی از آن استفاده می‌کنند که پس از دزدی تحت تعقیب مال باخته و دیگران قرار می‌گیرد و با نشان دادن شمشیر افراد از دنبال کردن آنان دست می‌کشند.

سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران دراین خصوص گفت: معمولاً افرادی که در حین صحبت با گوشی‌های خود به اطراف توجه نمی‌کنند مورد سرقت قرار گرفته و سارقان نیز از صحنه فرار می‌کنند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
برچسب ها: هتل ، تصویب ، خیابان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار