رئیس کمیته فنی تحقیقات و آموزش:

زمین‌های چمن چوگان ایران جزو زمین‌های استاندارد جهانی هستند

جهانیانی گفت: زمین‌های چمن چوگان کشورمان جزو زمین‌های استاندارد جهانی هستند و در حال حاضر 6تا7 زمین استاندارد چوگان داریم.

بهرام جهانیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: از زمانی که حمزه ایلخانی‌زاده رئیس فدراسیون چوگان شده است.

تغییر و تحولات بزرگی در رشته چوگان داشتیم زمانی ما برای بازی‌های چوگان از زمین خاکی استفاده می‌کردیم اما هم اکنون 6تا7 زمین استاندارد چمن چوگان داریم.

وی در خصوص برنامه‌های کمیته فنی چوگان گفت: در طول سال مربی‌های خارجی را برای آموزش چوگان به بازیکنانمان دعوت می‌کنیم آنها برای آموزش در طی هفته هر روز در یکی از باشگاه‌ها حضور خواهند داشت تا آموزش لازم را به بازیکنان چوگان کشورمان بدهند.

وی عنوان کرد: این آموزش‌ها از جمله آموزش چوگان، آموزش اسب چوگان و تربیت اسب برای بازی چوگان و تکنیک‌های لازم به مربی‌ها داده می‌شود تا بتوانیم نقاط ضعف بازیکنان را از بین ببریم تا آنها بتوانند مهارت لازم برای شرکت در مسابقات برون مرزی را داشته باشند.

جهانبانی افزود: در 2سال گذشته مربی از آفریقای جنوبی به ایران دعوت کردیم ولی چندین بار به ایران آمد و به مدت 1تا 2 ماه در کشورمان اقامت داشت و از تجربیات و آموزش وی به حد کافی استفاده کردیم اما به دلیل آنکه سطح هندیکاپ مربی آفریقای بالا بود فدراسیون از وی برای مربیگری طولانی مدت صرف نظر کرد.

وی بیان کرد: تیم ملی که برای مسابقات برون مرزی بتواند نتیجه رضایت بخش بگیرد نداریم.
به این دلیل که بازی‌های چوگان بازی‌هایی هستند که با هندیکاپ تعیین می‌شوند از هندیکاپ پایین تا هندیکاپ‌های بالا شروع می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تیم چوگان آرژانتین قدرتمندترین تیم در جهان است که هیچ تیمی در دنیا باهاش نمی‌تواند رقابت کند بعد از آن آمریکا و انگلیس در یک سطح هستند و سپس استرالیا، نیوزلند،‌هند و آفریقا تا به هندیکاپ‌های پایین می‌رسند.

رئیس کمیته آموزش چوگان بیان کرد: تنها مسابقه جهانی که قرار است انجام شود مسابقه‌ای است که فدراسیون بین‌المللی چوگان برگزار می‌کند و در سطح متوسط هندیکاپ 10تا14 برگزار می‌شود و حداقل 6سال زمان می‌برد تا آن مسابقه برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف فدراسیون ایران این است تا با آموزش کافی توسط مربیان خارجی بازیکنان تیم ملی چوگان را برای این مسابقات آماده کند.

گفتنی‌ است، جهانبانی یکی از بازیکنان چوگان هم است که هم اکنون در باشگاه قصر فیروزه با هندیکاپ 0.5 فعالیت‌دار وحدت 35 سال است که چوگان بازی می‌کند.

انتهای‌پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار