سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران؛

کاهش 90 درصدی جرائم ایرانیان در کشورهای دیگر/ قاچاق انسان نداریم

فرمانده نیروی انتظامی ناجا از کاهش 90 درصدی جرائم ایرانیان در کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران ، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه پنجمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سفرا و کارداران مستقر در تهران در جمع خبرنگاران گفت: با توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی پلیس بین ناجا و پلیسهای کشورهای همجوار شاهد کاهش جرائم ایرانیان در این کشورها و همچنین اتباع آنان در ایران بوده‌ایم.

وی در ادامه با  اشاره به کاهش 90درصدی جرائم ایرانیان در کشورهای دیگر گفت: همکاری ما در سطح تبادل اطلاعات و عملیات مشترک ادامه دارد و حتی تنها و مشکلات سیاسی بین کشورها در مقاطع مختلف مانع همکاری‌های پلیسی نشده است.

فرمانده ناجا همچنین در خصوص قاچاق انسان به کشورهای دیگر بیان داشت: به طور کلی قاچاق انسان نداریم چرا که قاچاق به این معنی است که فردی به طور غیر قانونی وارد کشوری و یا خارج شود از این رو ما قاچاق انسان نداریم.

وی در خصوص باندهایی که زمینه اغفال دختران در سایر کشورها را فراهم می‌کند، گفت: این روند به شدت کاهش یافته است به طوری که در سالهای اخیر به باندهای این چنینی برنخورده‌ایم.همچنین این دختران قاچاق نشدند بلکه به صورت قانونی از کشور خارج شده‌اند.

سردار احمدی مقدم همچنین در خصوص تشکیل معاونت مبارزه با مواد مخدر در وزارت امور خارجه یادآور شد: مصوباتی در گذشته وجود داشته و هر دستگاه و وزارتخانه‌ای باید برای مبارزه با مواد مخدر حوزه‌ای تشکیل دهد ما هم از این طرح استقبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا در خصوص امنیت مرزها خاطر نشان کرد: مرزهای ما محکم است و خروج غیر قانونی از کشور میسر نیست، تنها وجه ورود غیر قانونی به ایران افغانی‌های جویای کار هستند که روند قانونی آنان رو به افزایش است در واقع بخش عمده‌آی قانونی وارد می‌شوند و غیر قانونی اقامت می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، سردار ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار