فرحناز امیرشقاقی:پایگاه های قهرمانی با هدف پشتوانه سازی تیم های ملی در 5 استان راه اندازی شد

نائب رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: مهمترین معضل قایقرانی کشور در بخش بانوان را عدم پشتوانه سازی و تعداد کم قایقرانان فعال است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فرحناز امیرشقاقی گفت: بر این اساس در 5 استان تهران، مازندران، گیلان، هرمزگان و همدان که زمینه مساعدتر بود کار را شروع کردیم. پایگاه هایی که از سوی فدراسیون راه اندازی شده اند با هدف ایجاد زیر ساخت قایقرانی در بخش بانوان، جذب ورزشکاران موجود و استعدادیابی فعالیت خواهند کرد. البته در آینده ای نزدیک پایگاه کرمانشاه و گلستان نیز شروع به کار خواهند کرد.

وی بیان کرد: تعدادی از ورزشکاران به دلیل فعال نبودن پایگاه ها، قایقرانی را کنار گذاشته بودند و عده ای هم به دلایل شخصی فعالیتی نداشتند. سعی کردیم در قدم اول پس از فعال کردن پایگاه ها، بچه هایی که قایقرانی را کنار گذاشته بودند جذب کردیم و در قدم بعد با فراخوان استعدادیابی، تعدادی از جوانان مستعد شناسایی شدند.

نائب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی تشریح کرد: به همه پایگاه ها امکانات یکسان داده شده و مربی در اختیارشان قرار دادیم. باید بگویم که در این کار بسیار جدی هستم و با هدف و برنامه این کار را آغاز کردم و پیگیری خواهم کرد چراکه در کشور ما باشگاه های قایقرانی فعال نیستند و باید فدراسیون به صورت مستقیم وظیفه پشتوانه سازی را انجام دهد.

امیرشقاقی با اشاره به بازدید های منظم به پایگاه ها تصریح کرد: در هفته ای که گذشت به هرمزگان سر زدم و هفته آینده نیز برنامه بازدید از پایگاه مازندران را دارم. تهران هم که به صورت مستقیم نظارت داریم. حتما با بازدید مرتب از پایگاه ها از نزدیک با شرایط آن ها آشنا می شویم و مشکلات و موانعی که شاید با آن رو به رو باشند را حل و فصل خواهیم کرد.

وی از همکاری با شهرداری تهران و برگزاری جلسات به منظور استفاده از ظرفیت های این ارگان خبر داد و عنوان کرد: طی جلساتی که با شهرداری ها داشتیم مقرر شد مکان های آبی با مساحت حداقل 600 متر در سطح تهران که در اختیار شهرداری قرار دارد توسط ایشان شناسایی شود. این کار به منظور همگانی کردن قایقرانی انجام خواهد شد در عین حال با آموزش قایقرانی در این اماکن، افراد مستعد نیز برای معرفی به پایگاه ها جذب خواهند شد.

امیرشقاقی تاکید کرد: بالاخره ما نسبت به بسیاری از کشورهایی که در قایقرانی توسعه پیدا کردند، منابع آبی کمی در اختیار داریم و باید از حداقل ها برای بهره برداری بیشینه استفاده کنیم.

امیدوارم این مسیری که در فدراسیون قایقرانی پیش گرفته شده، ادامه پیدا کند و بتوانیم شرایط خوبی برای افراد علاقه مند به قایقرانی در سطح کشور فراهم آوریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار