خدایی خبر داد

بازنگری پذیرش دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی

رئیس سازمان سنجش گفت: سرفصل‌های اصلاح نظام پذیرش دانشجو و افزایش ورود دانشجویان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان وظائف سازمان سنجش مقرر شده است.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: سرفصل‌های اصلاح نظام پذیرش دانشجو و توجه ویژه به استعداد و علاقمندی دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و افزایش ورود دانشجویان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی و  ساماندهی و تقویت نظام‌های نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی و رتبه بندی در حوزه‌های علم و فناوری در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله مواردی هستند که به طور مشخص وظائف و تکالیفی را برای سازمان سنجش آموزش کشور مقرر کرده‌اند.

وی افزود: همچنین سرفصل  شناسایی نخبگان، پرورش استعدادهای درخشان و حفظ و جذب سرمایه‌های انسانی هم به طور مشخص حاوی تکالیفی برای این سازمان است.

وی ادامه داد: د رراستای تحقق منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در موضوع پذیرش دانشجو 5 مؤلفه مانند ادارت آموزشی، رقابت‌های همگانی، سنجش علمی و فرصت برابر برای همه داوطلبان را در  دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در سیاست‌های ابلاغی دو مؤلفه به برنامه‌های ما در حوزه پذیرش دانشجو اضافه شده که باید این مؤلفه‌ها را اجرایی کنیم.

وی افزود: گسترش المپیادهای علمی ملی به سطح بین المللی یکی از برنامه‌های سازمان سنجش آمورزش کشور است.

خدایی ادامه داد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در مشخص کردن ساختارها، سیاست‌ها و اقدامات و در بحث نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت راهگشا هستند.

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: سیاست‌های ابلاغی، مکمل نقشه جامع علمی کشور بوده و به همه مسئولین اجرایی کمک می‌کند که این نقشه را به سرعت و دقت بیشتری اجرایی کنند.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی، بحث پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار