رئیس واحد علوم و تحقیقات در شورای عمومی گروه معارف اسلامی:

دروس معارف باید جذاب و کاربردی تدریس شود

دکتر عباسپور در نشست شورای عمومی گروه معارف اسلامی این واحد گفت: تدریس معارف در دانشگاه ها باید به گونه‌ای جذاب و متفاوت ارائه شود تا دانشجویان از آن برای بهره گیری بیشتر از زندگی خود استفاده کنن.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر عباسپور  رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: اهمیت تدریس دروس معارف آنگونه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی است در بدنه اجرایی القا نمی‌شود و باید شاهد پویایی لازم در این دورس بیشتر از گذشته  باشیم.

رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: این واحد امکانات مورد نیاز جهت ایجاد پویایی لازم با توجه به شرایط جامعه و ارتقاء سطح کیفی تدریس دروس معارف را فراهم می کند.

آیت الله علی رازینی مدیر گروه معارف اسلامی واحد علوم و تحقیقات و عضو شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هم در این نشست گفت: درس معارف اسلامی وسیله‌ای بسیار مهم برای شناخت مسائل دینی و اعتقادی برای دانشجویان است.

وی با بیان این مطلب که دروس معارف با شمول جنبه های مختلف ،ذهن جوانان را تقویت می کند، افزود: با گذشت سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و تشکیل حکومتی مردمی بر مبنای تعالیم اسلامی ، توقعات از حکومت به عنوان جانشینان پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) در همه امور در جامعه بسیار زیاد است.

آیت الله علی رازینی گفت: وظیفه اساتید گروه معارف، آموزش جوانان و تربیت نسل جدید و به فعلیت رساندن استعداد های آنها با رهبری فکری می‌باشد.

مدیر گروه معارف اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران جهش علمی گسترده ای در پیش رو دارد و باید در کنار ارتقاء جایگاه علمی، جایگاه تفکری و اعتقادی را بهبود بخشیده و از علم به نفع بشریت استفاده کرد.

وی افزود: دروس معارف باید به گونه ای تدریس شوند که برای دانشجویان جاذبه داشته و به دغدغه‌های دانشجویان پاسخ دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار