عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

تقویت اعتباری ما را به شاخص ها و استانداردهای سلامت جهانی می رساند

عبدالرحمان رستمیان گفت: اگر بودجه بهداشت در زمان معیین شده ارائه شود و تقویت اعتباری صورت گیرد، ما به شاخص ها و استانداردهای سلامت جهانی خواهیم رسید.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران ،عبدالرحمان رستمیان، نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت با بیان این که در بعضی از کشورها، بیمه پایه اجباری است، افزود: سال گذشته بسیاری از مردم بیمه شدند، بدین معنا که 60 میلیون نفری که بیمه نبودند، بیمه شدند.
وی با بیان این که طی سال گذشته اعتبار دفترچه بیمه بیمارستان های دولتی، خوب شد، ادامه داد:سازمان های بیمه گر، اکثر خدمات را پوشش بیمه ای دارند؛ ودر بسیاری از موارد از ارجاع بیماران به بیرون جلوگیری شود.

این نماینده مجلس با بیان این که بودجه بهداشت کم کم در حال تزریق است، بیان کرد: 70 درصد از تخت های بستری مربوط به بیماری های مزمن است. با اطلاعات خوب می توان ازخیلی از این بیماری های مزمنپیشگیری کرد، و بیماری شان منجر به عوارض بعدی نشود؛ چرا که مردم به علت عدم پیشگیری از بیماری ها، هنگامی مراجعه می کنند که بیماری شان به گونه ای شده که دچار عارضه شان کرده و مجبور می شوند در تخت های بیمارستانی بخوابند.

رستمیان ادامه داد: شاخص های مابه شاخص های سلامت در حال نزدیک است. کماکان اگر این تقویت اعتباری وجود داشته باشد، به شاخص ها و استانداردهای سلامت جهانی خواهیم رسید. اعتبارات امسال که درصد زیادی از آن ها پرداخت شده است، تا پایان سال 100 درصد تخصیص پیدا می کند که به قول هایی که در برنامه داده شد ، با اهداف نوشته شده با این منابع اعتباری عمل خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.