رشت؛

لزوم حفاظت از اطلاعات شخصی درفضای مجازی

برای پیشگیری از جرایم سایبری ، حفاظت از اطلاعات در فضای مجازی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت : فضای گمنامی در جامعه مجازی و بدافزار های موجود ارتکاب جرایم سایبری را سهل تر کرده است .

سرهنگ ایرج محمدخانی در نشست توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی به تبیین ویژگی ها ، پیچیدگی ها و تبعات گسترده جرایم سایبری پرداخت و گفت : استفاده از اینترنت از ضروریات جوامع امروزی است و به همین دلیل لازم است کاربران با حفظ حریم خصوصی از این فضای مجازی استفاده کنند.

وی کم توجهی کاربران را دلیل عمده ارتکاب جرایم سایبری اعلام کرد و افزود: کلیک دزدی و ارسال بد افزار در قالب فایل های صوتی و تصویری ، جعل عناوین شرکت های معتبر با هدف دستیابی به حساب کاربری و حریم خصوصی افراد با هک کردن نام کاربری و گذر واژه از مصادیق جرایم سایبری است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی خاطر نشان کرد: خدمات رایگان برخی از نرم افزارها به ویژه در شبکه تلفن همراه نمی تواند بدون هدف باشد لذا کابران باید در حفظ اطلاعات شخصی خود هوشیار باشند .

انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید محسن طباطبایی
۰۰:۱۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۳
بسمه تعالی
با سلام و احترام به استحضار می رساند پرسشنامه ای بر اساس موضوع پایان نامه ی دوره کارشناسی ارشد اینجاب با عنوان "تاثیر شبکه های اجتماعی در جهت دهی به افکار عمومی" تنظیم شده است.
خواهشمندم به منظور دستیابی به نتایج دقیق تر، به یکی از لینک های ذیل رفته و در ارایه پاسخ صحیح به سوالات ضمن مطالعه، دقت فرمایید. همچنین آن را به دوستان خود معرفی نمایید.
در صورت تمایل به دریافت نتایج، ایمیل خود را در انتهای پرسشنامه درج نموده تا پس از تحلیل داده ها خدمتتان ارائه گردد.
سید محسن طباطبایی
رشته ی مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبایی

http://goo.gl/forms/Bo45AO0n0V

https://docs.google.com/forms/d/1lfPZtLUOskCISgT55rfcalRoEXslSoYQ7K2FW183uMA/viewform?usp=send_form

https://docs.google.com/forms/d/1lfPZtLUOskCISgT55rfcalRoEXslSoYQ7K2FW183uMA/viewform?c=0&w=1&usp=mail_form_link