با سرمایه گذاری ٣٥ میلیارد ریال

ضریب ایمنی پالایشگاه بندرعباس افزایش یافت

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در یک سال گذشته ٣٥ میلیارد ریال فقط به منظور تهیه تجهیزات امداد و نجات و اطفای حریق و مقابله با وضعیتهای اضطراری در این شرکت هزینه شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، خاورسنگری رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در یک سال گذشته ٣٥ میلیارد ریال فقط به منظور تهیه تجهیزات امداد و نجات و اطفای حریق و مقابله با وضعیتهای اضطراری در این شرکت هزینه شده است.
 
خاورسنگری افزود: دو دستگاه خودروی جدید پودرپاش تا اواخر آبان امسال به تجهیزات آتش نشانی شرکت افزود می شود و با در اختیار داشتن پنج دستگاه خودروی فوماتیک، چهاردستگاه خودروی آب و کف، یک دستگاه خودروی بالابر، یک دستگاه خودروی امداد و نجات، همچنین تجهیزات و سامانه های متنوع امداد و اطفای حریق و مقابله با وضعیتهای اضطراری در واحدهای عملیاتی، پالایشگاه در وضعیت قابل اطمینانی برای مقابله با حوادث قرار دارد.
 
وی با بیان اهمیت آموزش و آمادگی نیروهای انسانی گفت: در نیمه نخست امسال در شرکت پالایش نفت بندرعباس ٢٩ هزار و ١٦ نفر ساعت آموزشهای ایمنی به کارکنان ارائه شد که از این میزان ١٣٢٠ نفرساعت آموزشهای اختصاصی نیروهای آتش نشانی و ایمنی شرکت است.
 
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: برای آمادگی عملیاتی کارکنان آتش نشانی بمنظور مقابله با حوادث و شرایط اضطراری، ماهانه دو تمرین برنامه ریزی شده اطفا و امداد برای هر شیفت آتش نشانی برنامه ریزی و اجرا می شود، همچنین برای بهبود امکانات ورزشی و آمادگی جسمی کارکنان، امکانات ورزشی در ایستگاه آتشنشانی فراهم شده و طرح ایجاد سالن ورزشی نیز در حال بررسی و اجرا است.
 
خاورسنگری با بیان اهمیت و نقش ایمنی در صنعت افزود: در صنعت نفت بویژه شرکتهای پالایشی این عقیده وجود دارد که هر نوع هزینه در زمینه فرهنگ سازی ایمنی، بیش از آنکه هزینه باشد سرمایه گذاری سودآوری است که علاوه بر حفظ سلامت انسانها و سرمایه های ملی، شرایط را برای زیست توام با رفاه نسل های آینده مهیا می سازد.
 
وی اظهار کرد: ایمنی در پالایشگاه به معنای پیشگیری از حوادث انسانی، صیانت از تجهیزات، دارایی ها، محیط زیست و سلامت کارکنان و جامعه است.
 
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس، دریافت تندیس و گواهینامه جایزه جهانی سبز از انجمن مدیریت سبز فرانسه در ابتدای سال ١٣٩٣ به دلیل رعایت الزامات محیط زیست و تعهد به مسئولیت اجتماعی و کسب مقام اول بهداشت صنعتی در میان شرکت های پالایشی کشور به منظور رعایت قوانین ایمنی را از افتخارات پالایشگاه بندرعباس در نیمه نخست امسال عنوان کرد و افزود: در حوزه محیط زیست نیز شرکت پالایش نفت بندرعباس به دلیل برنامه های موفق زیست محیطی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان برای خارج شدن از فهرست صنایع آلاینده به سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیشنهاد شده است.
 
او برگزاری دوره های آموزشی و سمینارهای مرتبط با ایمنی برای توسعه فرهنگ ایمنی مبتنی بر رفتار، متمرکز کردن مدیریت نیروهای ایمنی پیمانکار در اداره ایمنی برای استفاده مؤثر از این کارشناسان را در اشاعه فرهنگ ایمنی، پایش عملکرد و اجرای رزمایشهای ایمنی و آتشنشانی برای آمادگی و واکنش درشرایط اضطراری، از برنامه های مهم شرکت در رابطه با ایمنی تا پایان سال عنوان کرد.
 
خاورسنگری با بیان این که در یک سال گذشته هیچگونه حادثه ناتوان کننده و وقوع آتش سوزی در پالایشگاه نفت بندرعباس رخ نداده است، گفت: با توجه به اعتقاد راسخ مدیریت شرکت به مقوله ایمنی، دانش و تعهد همه کارکنان، همچنین ظرفیتهای بالقوه زیرساخت و نیروی انسانی و با توجه به عملکرد گذشته و جهت گیری آینده، این شرکت از جایگاه بالا و مناسبی در میان شرکتهای پالایشی و صنایع مشابه برخوردار است.
 
شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه ٣٥٠ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی پس از آبادان و اصفهان است و در طراحی آن با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری های روز، مواردی همچون رعایت اصول ایمنی، پیشگیری از آلودگی زیست محیطی، تقلیل اتلاف انرژی و انعطاف پذیری عملیاتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.