ثبت بيش از 7 ميليون نفر سفر در بنادر قشم در شش ماه/ بندر قشم همچنان پيشتاز در سفرهاي دريايي

مدير اداره بنادر و دريانوردي قشم تازه ترين آمار و اطلاعات مربوط به عملكرد بنادر تحت مديريت خود در بخش هاي كالا و مسافر طي شش ماهه نخست امسال را اعلام كرد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل بنادرو دريانوردي استان هرمزگان، "سيد باقر موسوي" در نشستي اظهار كرد: در سه ماهه نخست امسال كه با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي نامگذاري شده، تخليه و بارگيري سه ميليون و 900هزارتن كالاي نفتي و غيرنفتي در اين جزيره به انجام رسيد كه مقايسه اين رقم با مدت زمان مشابه سال گذشته آن نشاگر رشد يك و نيم درصدي است.

**رشد قابل توجه در عمليات صادرات و واردات كالا

وي ادامه داد: از اين ميزان، سهم عمليات مربوط به صادرات و واردات كالا حدود 222 هزار تن مي باشد كه در مقايسه با حجم عمليات مدت مشابه سال گذشته، در زمينه صادرات 92درصد و در زمينه واردات 84درصد افزايش داشته است.

مدير اداره بنادر و دريانوردي قشم حجم عمليات كاپوتاژ در اين بنادر طي شش ماهه نخست سالجاري را سه ميليون و810هزار تن در بخش مواد غير نفتي و 90هزار و 76تن در بخش مواد نفتي اعلام كرد.

**رشد276 درصدي تخليه و بارگيري كانتينر


وي همچنين از انجام تخليه و بارگيري 11 هزار و 206 TEUكانتينر در شش ماهه نخست جاري در بنادر بهمن و كاوه قشم و رشد 276درصدي اين عمليات طي مدت ياد شده در مقايسه با دوره مشابه سال گذشته آن خبر داد.

مدير اداره بنادر و دريانوردي قشم با اعلام اينكه اين جزيره هر ساله پذيراي خيل عظيمي از مسافران دريايي و گردشگران است، گفت: نيمه امسال، حدود 7 ميليون و 137هزار و709 نفر - سفر در بنادر قشم به ثبت رسيد كه در اين زمينه قشم در صدر جدول آمار مسافرت هاي دريايي قرار دارد.

وي اضافه كرد: طي همين مدت، جابجايي رقمي بالغ بر 970هزار و 390 دستگاه خودرو به وسيله شناورهاي لندينگ كرافت از طريق بنادر شهيد ذاكري، لافت و پهل در جزيره قشم نيز به انجام رسيد.

موسوي همچنين از رشد 51 درصدي تردد شناورها در مسيرهاي دريايي منتهي به اين بنادر اين جزيره خبرداد وگفت: طي شش ماهه نخست امسال، تردد بيش از89 هزار فروند شناور به جزيره قشم به ثبت رسيد كه از اين ميزان، ظرفيت 194 فروند شناور داراي بالاي يكهزارتن بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، بنادر ، قشم ، دریا ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار