ایستگاه هشتم مذاکرات هسته‌ای/14

آغاز روز دوم مذاکرات هسته‌ای ایران/ برگزاری دیدار سه جانبه ظریف، اشتون، کری ساعت 13:30 به وقت وین

روز دوم مذاکرات هسته‌ای کشورمان با طرف‌ آمریکایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برگزاری دیدارهای سه جانبه ظریف، اشتون ،کری و معاونین پی‌گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران،روز دوم مذاکرات هسته‌ای کشورمان با طرف‌ آمریکایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برگزاری دیدار های سه جانبه ظریف، اشتون ،کری و معاونین پی‌گیری خواهد شد.



تیم هسته‌ای کشورمان روز گذشته به منظور از سر گیری دور هشتم مذاکرات هسته‌ای کشورمان تهران را به مقصد وین ترک کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران نیز اظهار داشت: رسیدن به توافق در این مذاکرات بسیار بعید است و ما امیدواریم که طرف مقابل با پذیرفتن واقعیت برنامه پیشرفته صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بتواند به یک راه حلی دست پیدا کند که به نفع همه است و ما تمام تلاشمان را به کار خواهیم برد تا از این چند روز مذاکرات در وین برای حل مشکلات بهترین استفاده را کنیم.



همچنین معاونین وزرای خارجه ایران آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی نشست سه جانبه در دو نوبت به رایزنی پرداختند.

ظریف  پس از دیدار  و شام کاری با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه موضوعات مشخص شده و بیشتر در مورد راه حل ها صحبت می‌کنیم، گفت:در گفتگوهای بین معاونین و گفتگویی که با اشتون داشتم موضوعات باقی مانده را بحث کردیم و راه های متفاوتی که در مورد موضوعات باقی مانده را مورد بررسی قرار دادیم.




وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تا پیش از این اعلام شده بود مذاکرات تا روز چهار شنبه ادامه دارد اما امروز اعلام شد مذاکرات تا روز پنج شنبه ادامه می یابد، ایا می توان گفت این موضوع نشانه ای مثبت در روند مذاکرات بوده است؟ گفت: فکر می کنم این موضوع(تمدید مذاکرات تا روز پنج شنبه نشانه مثبتی در روند مذاکرات) قدری پیش داوری باشد، ما می خواستیم علاوه بر مذاکرات با خانم اشتون و طرف امریکایی یک دور مذاکره هم با کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک داشته باشیم و به این دلیل است که روز پنج شنبه اضافه شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار