رجبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برداشت از سهم صندوق، اقتصاد را نفتی می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برداشت‌های غیرضروری نباید از صندوق توسعه ملی صورت گیرد، اظهارداشت: با برداشت از سهم صندوق اقتصاد به سمت نفتی شدن پیش خواهد رفت.

عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با عملکرد صندوق توسعه ملی نمی توان نظر شفافی داد، زیرا در بعضی موارد عملکرد خوبی داشته و در مواردی هم با دست اندازهایی که صورت گرفته نشان از عملکرد نامناسب آن دارد.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل صندوق توسعه ملی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور است، عنوان کرد: در مواردی پیشنهاداتی از طرف دولت و مجلس به صندوق توسعه ملی شده اما در آن حوزه‌ها مصرف نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه اشکالاتی به صندوق توسعه ملی وارد است، افزود: اما باقی ماندن صندوق توسعه ملی تاکنون نشان از شاکله قوی آن است.

رجبی در ادامه گفت: در مجموع در مواقع غیرضروری برداشت‌هایی از صندوق صورت گرفته که نباید به این گونه عمل می‌شد.
 
وی با تاکید بر اینکه اهرم‌های اساسی صندوق توسعه باید برای رونق تولید باشد، اظهار داشت: صرف در تولید از ساز و کارهای قانونی صندوق توسعه ملی است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه هر چقدر از سهم صندوق توسعه ملی برداشت کنیم، اقتصادمان به طرف اقتصاد نفتی پیش خواهد رفت، گفت: برای اینکه وابستگی به نفت کم شود و اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند، باید از دست درازی‌ها به صندوق اجتناب کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صندوق توسعه ، تولید ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار