ترکی خبر داد

ورود جدی اماکن به بحث امنیت اخلاقی در مراکز اقامتی/مهلت یک ماهه برای دریافت مجوز برای مرکز گردشگری

معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری تهران از ساماندهی تفرجگاه‌ها و مراکز اقامتی شمال شرق و شمال غرب پایتخت طی یک ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری تهران در حاشیه جلسه ساماندهی تفرجگاه‌های استان تهران عنوان کرد:‌ساماندهی تفرجگاه‌های استان تهران یکی از مشکلات اساسی است که در مراکز تفریحی شمال شرق و شمال غرب تهران بیشتر نمایان می‌باشد طبق قانون نظام صنفی مسئولیت صدورجواز کسب پروانه بهره وری با صنف مربوطه است اما به دلیل عدم نظارت کامل معضلاتی دراین حوزه به وجود آمده است.

وی افزود: بر همین اساس طی  جلسه‌ای که با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و  گردشگری استان تهران و همچنین رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت وبخشداران حوزه‌های مربوطه داشتیم مقرر شد بحث صدور مجوز و پروانه بهره برداری که تاکنون صادر شده توسط اداره کل میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد و مراکزی که مجوز فعالیت نداشتند ظرف یک ماه تعیین تکلیف شوند و نسبت به اقدامات کنند و مسئولان حوزه نظارتی نیز بعد یک ماه ورود کنند و اگر مراکز تفریحی و اقامتی باز هم مجوز دریافت نکرده باشند پلمپ شوند.

ترکی خاطر نشان کرد: برنامه دیگری که مقرر شد انجام شود تشکیل کمیته تخصصی دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست، بهداشت و درمان اماکن است که این کمیته با  حضور بازرسی در مرکز خدماتی، اقامتی و گردشگری از بروز معضلات و مشکلات جلوگیری کنند و همچنین مراکز ذکر شده باید شرایط لازم گردشگری از جمله پارکینگ، محل‌های اقامت خانواده‌ها، نمازخانه و نرخ مناسب عرضه غذا و رستوران‌ها رعایت شود.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران در پایان یادآور شد: با اماکن هماهنگ کرده‌ایم که بحث امنیت اخلاقی در مراکز گردشگری و تفرجگاه‌ها حتما در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اماکن ، اخلاقی ، کمیته ، تخصصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار