در سال 2015 صورت می‌گیرد

ادامه اجرای برنامه ریاضت اقتصادی در پرتغال

دولت پرتغال از ادامه اجرای برنامه ریاضت اقتصادی در سال آینده میلادی خبر داد و تاکید کرد که مالیات‌ها افزایش نخواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دولت پرتغال از ادامه اجرای برنامه ریاضت اقتصادی در سال آینده میلادی خبر داد و تاکید کرد که مالیات‌ها افزایش نخواهد یافت.

وزیر دارایی این کشور با اعلام این خبر تصریح کرد که طرح هزینه‌ها برای سال ۲۰۱۵ میلادی نشان می‌دهد که فرایند اصلاح مالی هنوز به پایان نرسیده است اما در بودجه سال آینده مالیات افزایش نخواهد یافت.

ماریا لوئیس آلبوکرک گفت: دولت تصمیم گرفته تا میزان مالیات ها را افزایش ندهد. بودجه پیشنهادی سال آینده کسری معادل ۲.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی دارد که کمی بالاتر از تعهد کسری توافق شده است، اما این اقدام با سه سال سرمایه گذاری و منطبق با برنامه مالی تنظیم شده است.

دولت پرتغال در سال ۲۰۱۱ میلادی و برای فرار از ورشکستگی اقدام به دریافت وام ۹۸ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول کرد و طی سال‌های گذشته برای پرداخت بدهی‌های خود سیاست‌های ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته است.

برنامه کمک مالی سه ساله در این کشور که با کاهش شدید بودجه و نیز افزایش مالیات ها همراه بوده ماه مه سال آیند به میلادی به پایان می رسد اما دولت می گوید بودجه پیشنهادی برای سال ۲۰۱۵ میلادی نیز باید در جهت کاهش بدهی های کشور باشد.

گفتنی است که کسری بودجه پرتغال از ۱۰.۱ درصد در سال ۲۰۱۰ میلادی به ۴ درصد در سال جاری رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار