کری برای جلب حمایت آسیا علیه داعش وارد جاکارتا شد

وزیر امور خارجه امریکا دوشنبه به منظور جلب حمایت کشورهای جنوب شرق آسیا برای مقابله با گروه تروریستی داعش وارد اندونزی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری امروز در جاکارتا در مراسم آغاز به کار "جوکو  ویدودو" رئیس جمهور جدید اندونزی شرکت می‌کند.

وی از جمله مقامات بلندپایه خارجی است که در مراسم آغاز به کار ویدودو، تاجر سابق اندونزی، شرکت می کند. ویدودو ، نخستین رهبر سومین دمکراسی بزرگ جهان محسوب می شود که خارج از چهارچوب نخبگان سیاسی و نظامی به قدرت می رسد.

مقامات اعلام کردند وزیر امور خارجه امریکا درخلال دیدار یک روزه اش از اندونزی، از  ملاقات های دوجانبه استفاده خواهد کرد تا از رئیس جمهوری جدید اندونزی و دیگر سران کشورهای جنوب شرقی آسیا بخواهد برای مقابله با تهدید فزاینده گروه داعش اقدامات بیشتری انجام دهند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امریکا گفت : من در خلال این ملاقات تلاش های بین المللی را برای تضعیف و در نهایت نابودی گروه داعش در رأس فعالیت هایمان قرار خواهیم داد.

وی افزود: اضمحلال این گروه، تلاش برای مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز، جلوگیری از عضوگیری این گروه و همچنین جلوگیری از تحریک جنگجویان خارجی به جنگ از جمله این تلاش ها خواهد بود.





انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار