صارمی فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

دستگیری 466 متخلف شکار وصید در خوزستان /کشف وضبط 74 سلاح شکاری مجاز وغیرمجاز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان از تشکیل 43 پرونده شروع به شکار خبرداد.

صارمی فر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت : در شش ماه اول سال 93  مامورین یگان اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان موفق به دستگیری وتحویل 466 متخلف شکار وصید  به مقام قضایی شده اند .  

 وی با اشاره به شکار و صید چهارپایان و خزندگان  افزود : از متخلفین 5631   قطعه ماهی که به روش غیر مجاز صید شده بود به همراه 4129 قطعه پرنده کشف و در زیستگاه اصلی شان رها سازی شد .

وی  با اشاره به تشکیل 43 پرونده شروع به شکار اذعان داشت :طی این مدت با تلاش ماموران یگان  69 قبضه اسلحه شکاری مجاز به همراه 5 قبضه اسلحه غیر مجاز و 21 تفنگ بادی که اقدام به شکار غیر مجاز نموده بودند به همراه 10 رشته تور ماهی کشف وضبط گردید .

صارمی فر تصریح کرد: همچنین از 30 فقره آلودگی زیست محیطی ثبت و در زمینه اطفاء حریق نیز 22 مورد جلوگیری وخاموش کردن آتش داشته ایم و توانسته ایم از 7 مورد تخلف غیر مجاز در مناطق جلوگیری نماییم .  

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان به آمار تخلفات صید ماهی با دستگاه غیر مجاز شوک الکتریکی افزود : در این زمینه نیز در شش ماه گذشته 13 فقره تخلف داشته ایم وتوانستیم 12 دستگاه شوک الکتریکی به همراه 7 عدد باطری خودرو و 4 دستگاه موتور برق نیز کشف وضبط گردید .

وی با اشاره به ضرر و زیان وارده به محیط زیست  خاطرنشان کرد: در پرونده هایی که منجر به صدور حکم از سوی قاضی شده اند ضرروزیان محیط زیست نیز وصول شده است .

انتهای پیام/

برچسب ها: کشف ، سلاح ، متخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۳۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۳
اگه همه نیروی انتظامی و قضات کشورمون از این آقایون الگو بگیرن دیگه کمتر شاهد انقراض نسل حیوونات و تخریب جنگلها و منابع طبیعی میشیم. ضمنا مجازات این جرائم حتی یک صدم کشورهای پیشرفته نیست و زیاد نمیتونه بازدارنده باشه. دولت باید هرچه سریعتر به راحتی بادر نظرر گرفتن وضعیت و تعداد گونه های جانوری کشورمون و استفاده از جرائم و قوانین کشورهای دیگه و زندان به مجلس طرح تشدید مجازات ارائه کنه.
آخرین اخبار