سردار سلامی در مراسم یادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه مطرح کرد

گسترش حوزه تأثیرپذیری جمهوری اسلامی تا شرق مدیترانه / اذعان مسئولان آمریکایی به پر شدن خلأ قدرت در ایران

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به این‌که هیچ نقطه‌ای از بلاد اسلامی در منطقه برای نیروهای بیگانه امن نیست و فضا برای تنفس آن‌ها تنگ است، گفت: امروزه قدرت‌های استکباری چاره‌ای جز به رسمیت‌شناختن توسعه نفوذ جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک واقعیت بزرگ ندارند و این مرهون تلاش‌های ملت و رهبری ژرف‌اندیش و مدبر انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران در مراسم یادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه که در حسینیه فاطمه‌ زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) مظهر اقتدار و عزت و اقتدار ملت ایران و نقطه محوری تدبیر وحدت اسلام شدند و با انقلاب بزرگشان سرآغاز نهضت بیداری اسلامی گردیدند.   
 
وی افزود: هر کشور و هر ملتی که دارای یک هویت منبسط و امتداد یافته است با یک وضعیت ویژه‌ای دیده می‌شود و هیچ ملتی بدون یک تکیه‌گاه قدرتمند در نظام جهانی نمی‌تواند ظاهر شود که شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آفرینش یک هویت بی‌نظیر و منزلتی رفیع هستند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با برشمردن خصوصیات ویژه شهدا تصریح کرد: آن‌ها در حالی شهید شدند که بنیادهای یک تمدن عظیم را با محوریت ایران اسلامی ساختند و معماران اصلی این تمدن بزرگ بودند که در اصل نابرابری شیاطین استکباری که با نمایش نماد ظاهری قدرت و یک ابهت ارعاب‌آور می‌خواستند زیربنای روحیه یک ملت بزرگ را در هم بشکنند، نقشی مهم را ایفا کردند و رویاها و آرزوهای استکباری را نقش بر آب کردند.   
 
سردار سلامی با اشاره به شکست جبهه استکبار در مقابل جبهه حق گفت: باورهای یک ملت نسبت به ظرفیت‌های درونی آن مستحکم و ریشه‌دار است و باعث ایجاد اعتقادات و ایمان راسخ می‌شود که شهدا توانستند زیرساخت‌های یک مقاومت نیرومند را در مقابل دشمنان ایجاد کنند و بدون روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان که در شهدا بود این مهم تحقق نمی‌یافت.   
 
وی با اشاره به نقش شهدا در برهم زدن معادلات قدرت‌های استکباری تصریح کرد: در شخصیت برجسته شهدا همه ژنرال‌ها و نخبگان کم فروغ هستند و این فرماندهان تراکمی از روح آزادگی، شجاعت، ایثار و نماد تحقیر قدرت‌های بزرگ هستند که پیروزی ملت را رقم زدند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشگامی شهدا برای مقابله با دشمنان اضافه کرد: شهدا آموزگاران واقعی ما و همه ملت‌های مسلمان و آزاده عالم هستند که با مهربانی، محبت و عشق امنیت و آرامش را به ارمغان می‌آورند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به نقش مهم شهید شوشتری و یارانش در ایجاد امنیت در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: سردار شهید شوشتری برای ایجاد امنیت، محرومیت‌زدایی و فقرزدایی بسیار مظلومانه همانند مولای متقیان که در محراب عبادت به دست شنیع‌ترین انسان‌ها به شهادت رسیدند.   

وی با اشاره به تأثیر شهادت این عزیزان بر مردم بلوچستان اظهار داشت: آن‌ها اسناد بسیار جاودانی از صداقت نظام نسبت به همه اقوام را به نمایش گذاشتند و حقیقتی که از پس شهادت سردار شوشتری رخ داد آنقدر روشن بود که بسیاری از خانواده‌های بلوچ نام فرزندان خود را نورعلی می‌گذاشتند.  
 
سردار سلامی با اشاره به اهمیت جاذبه‌های معنوی و مشی زندگی شهیدان بر مردم تصریح کرد: همین عامل باعث شده که انقلاب اسلامی در برابر تمام مخاطرات و درگیری‌ها پیروز شود و اگر انقلاب از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در اقصی نقاط جهان خالق بیداری اسلامی بوده است و عرصه را بر استکبار تنگ کرده به برکت ایمان عاشورایی و درک حقیقی جانبازی شهداست.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ضعف دشمنان استکباری با وجود داشتن ثروت و قدرت بی‌پایان و نفوذ سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: قدرت‌های استکباری در تحولات سیاسی و امنیتی منطقه غرب آسیا فاقد توانایی هستند و با صرف هزینه 3هزار میلیارد دلاری آمریکا نتوانستند در عراق منفعت سیاسی تولید کنند و خلأ قدرت در عراق به اذعان مسئولان آمریکایی توسط نظام جمهوری اسلامی ایران پر شده است.  
 
سردار سلامی گفت: چه عاملی باعث شده که انقلاب تأثیر خود را تا شرق مدیترانه به پیش ببرد و سیاست‌های استکباری غرب و آمریکا در عراق، یمن، لیبی و سوریه و در کل جهان اسلام با شکست مواجه شود و باعث چرخش 180 درجه ای منطق راهبردی استکبار گردد و گروه‌هایی که خود خالق آن‌ها بوده با آن‌ها بجنگد و امروزه همه تلاش‌های دشمن برای انزوای سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران بی‌ثمر شده است.  
 
وی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب به عنوان حکیمی بزرگ و مدبر و مورد اعتماد و مردم در صحنه تصریح کرد: استکبار امروز به برکت نقش امت اسلامی، ملت و رهبر معظم انقلاب و در صحنه بودن مردم جهان نقش آفرینی کند و استکبار امروز به یک موجود کم خاصیت در تحولات منطقه تبدیل شده است.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: نیروی زمینی قدرتمند ما روزنه‌های تاکتیکی را با اقتدار بر دشمنان بسته و هنوز فرزندان بزرگ این مملکت در نیروی زمینی سپاه در مرزها شهید می‌شوند اما اجازه محقق شدن آرزو و توهمات دشمن را نمی‌دهند و قدرت دفاعی ما از هر زمان مستحکم‌تر و اراده نظام محوری‌ترین اراده‌هاست.  
 
وی با اشاره به نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه اظهار داشت: اعتبار سیاسی نظام به آن درجه از اعتلا و رشد رسیده است که قدرت‌های بزرگ مثل آمریکا نمی‌توانند مسائل امنیتی را بدون در نظر گرفتن اراده جمهوری اسلامی ایران حل کنند و این به عنوان یک پدیده شگفت‌انگیز در مناسبات سیاسی مطرح است.  
 
سردار سلامی با اشاره به این که هیچ نقطه‌ای از بلاد اسلامی در منطقه برای نیروهای بیگانه امن نیست و فضا برای تنفس آن‌ها تنگ است، خاطر نشان کرد: امروزه قدرت‌های استکباری چاره‌ای جز به رسمیت شناختن توسعه نفوذ جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک واقعیت بزرگ ندارند و این مرهون تلاش‌های ملت و رهبری ژرف‌اندیش و مدبر انقلاب اسلامی است.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار