فروپاشی هرم قدرت خانواده زاییده اشتغال و استقلال مالی بانوان

یک جامعه شناس گفت: از آثار سوء اشتغال و استقلال مالی بانوان فروپاشی هرم قدرت خانواده است.

جعفربای جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به استقلال مالی بانوان و تأثیرات آن در زندگی افزود: اقتصاد نماد و سمبل قدرت است و از آنجا که قدرت امر شیرینی تلقی می‌شود تلاس و دستیابی به آن برای خانم‌ها به امری مقدس بدل شده است. 

این جامعه شناس با تأکید بر اینکه زنان در گذشته نقش بسزایی در تولید داشته و یکی از منابع اقتصادی خانواده محسوب می‌شدند، بیان داشت: امروزه و با پیشرفت تکنولوژی تفکر زنان درخصوص نقش خود در اقتصاد خانواده تغییر و منجر به نزاع و درگیری در خانواده‌ها شده است. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه بسیاری از بانوان در مقابل انجام وظایف خود که باید مادری مهربان، کارمندی خوب و همسری فداکار باشند در تعارض قرار گرفتند که این تعارض منشأ تغییرات آنان است. 

بای ادامه داد: اشتغال بانوان یکی از دلایل طلاق و یا تأخیر در ازدواج آنان است. 

این جامعه‌شناس با بیان اینکه تغییرات شگرفی درخصوص اشتغال زنان در بیرون از منزل، در نهاد خانواده ایجاد شده است که یکی از این تغییرات مکانیزم انتقال قدرت از از مرد به زن است و متأسفانه کودکان بیشترین سوء استفاده را از این انتقال کردند و فرزند سالاری در میان بسیاری از خانواده‌ها رواج پیدا کرده است. 

خاطر نشان کرد: بهتر است بانوان برای جلوگیری از وقوع چنین مسائلی در خانواده، زندگی خصوصی و خانوادگی خویش را در درجه اول و داشتن اشتغال در بیرون از منزل و استقلال مالی را در درجات بعدی زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/    
برچسب ها: استقلال ، فروپاشی ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
من زن نگرفتم شوهرکردم
آخرالزمان شده بخدا
مرد باید ظرف بشوره خونه داری کنه
آخرین اخبار