هارف:

تحریم‎های اعمال شده علیه ایران بدون موافقت کنگره لغو نخواهد شد/ لبنان با هدیه نظامی ایران موافقت کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت در صورتی‎که با ایران در موضوع هسته‎ای به توافق برسیم، تحریم‎ها علیه این کشور تعلیق می‎شود اما بدون موافقت کنگره لغو نمی‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در مورد نوع سلاحهای ارسال شده به مدافعان کرد کوبانی ، متذکر شد اطلاعاتی در این مورد ندارد. وی فقط تایید کرد که این سلاح ها از اقلیم کردستان عراق به کوبانی ارسال شده است.

وی همچنین افزود: ایجاد منطقه حائل در سوریه بخشی از راهبرد نظامی ما نیست و در حال گفتگو با ترک‎ها هستیم.

 "ماری هارف" در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در صورتی‎که با ایران در موضوع هسته‎ای به توافق برسیم، تحریم‎ها علیه این کشور تعلیق می‎شود اما بدون موافقت کنگره لغو نمی‌شود.

ماری هارف گفت:نماینده ویژه اوباما در ائتلاف به انگلستان ، عربستان سعودی و برخی کشورهای خلیج فارس سفر خواهد کرد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد جزئیات مذاکرات کری با مقامات ترک در مورد بازگشایی مرز ترکیه برای عبور مدافعان کرد ، گفت نمی توانم اطلاعات ریز را فاش کنم ، اما در مورد کوبانی با ترکیه صحبت کردیم.

او در مورد شرایط کوبانی گفت این شهر در وضعیت خاصی قرار دارد و باید به آن کمک شود.

هارف در مورد احتمال افزایش روابط میان کوبا و آمریکا پس از اعلام آمادگی کوبا برای کمک به آمریکا در جهت مبارزه با بیماری مهلک ابولا گفت ، ما بارها اعلام آمادگی کرده ایم ، روابط میان دو ملت را گسترش داده و از سفرهای خانوادگی حمایت کرده ایم.

او در مورد روابط ترکیه با حزب کارگران کردستان گفت ، ما بین پ.ک.ک و مدافعان کرد سوری در کوبانی تفاوت قائل می شویم. از دید ما پ.ک.ک یک گروه تروریستی می باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار