بدست آوردن آسایش در ازای از دست دادن آرامش!

یک کارشناس گفت: مردم باید از تکنولوژی و ابزار و وسایل مدرنیته شدن، برای به دست آوردن همراه آرامش و آسایش استفاده کنند.

مهین عیوض زاده کارشناس ارشد مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  در رابطه با مدرن شدن جامعه و مدرنیته، گفت: آرامش در قالب ارتباطات قوی عاطفی در بین مردم معنی می شود و تکنولوژی هیچ گاه نمی تواند جایگزین ایجاد آرامش در بین مردم شود.
 
این کارشناس بیان داشت: مبحث مدرنیته شدن یعنی پیشرفت و موفقیت در همه ابعاد زندگی بشر اما متاسفانه امروز شاهد هستین که جامعه در قسمت تکنولوژیکی پیشرفت چشمگیری داشته اما در روابط  اجتماعی و فرهنگی رشد  نکرده و این تضاد درست و مناسبی نیست به همین دلیل است که جامعه دچار یک حالت کاریکاتوری در موضوع مدرنیته شدن است.
 
وی در ادامه افزود: مفهوم مدرنیته این نیست که ادای مدرن بودن را در بیاوریم و به صرف استفاده از وسایل الکترونیکی جدید، خود و جامعه خویش را مدرن بدانیم در این خصوص باید توجه داشت که اینها همه ابزار و وسایلی است برای به دست آوردن آسایش و آرامش و نباید به عنوان یک هدف به آن نگاه کرد.
 
عیوض زاده با بیان اینکه تبدیل شدن انسان به ابزار و تبدیل ابزار به هدف بدترین شیوه مدرنیته شدن جوامع است، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش، رسانه ها و در حالت کلی متولیان فرهنگی بزرگترین و بیشترین سهم را در تفهیم این مساله در میان مردم جامعه دارا هستند.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: آسایش ، آرامش ، مدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار