هزاران لبنانی از بیم خشونت در طرابلس خانه‌های خود را ترک کردند

به دنبال برقراری آتش بس میان ارتش لبنان و تروریست‌های جبهه النصره، مردم شهر طرابلس خانه خود را ترک کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، در پی برقراری آتش بس موجود میان ارتش لبنان و تروریست‌های جبهه النصره وابسته به القاعده، هزاران نفر در شهر طرابلس واقع در شمال این کشور خانه و کاشانه خود را ترک کردند.

این آتش غیر رسمی روز یکشنبه (۲۶ اکتبر، ۴ آبان) پس از سه روز درگیری‌های سنگین در این شهر برقرار شد. طرابلس در ماه‌های اخیر صحنه درگیری‌هایی بوده است که در نتیجه بحران در سوریه به این شهر سرایت کرده است.

گفته می‌شود این آتش بس با میانجیگری روحانیون و در تلاش برای فرار غیر نظامیان از صحنه درگیری‌ها حاصل شد.

هنوز مشخص نیست که این آتش بس تا چه مدت به طول خواهد انجامید و ارتش بر ادامه مبارزه با ستیزه‌جویان پافشاری کرده است.

یک مقام رسمی ارتش لبنان گفت: "ما این عملیات را تا پایان ادامه خواهیم داد."

از زمان شروع درگیری‌ها در دومین شهر بزرگ لبنان در روز جمعه، چندین غیر نظامی و نیروهای ارتش لبنان کشته و زخمی شده‌اند.

نیروهای ارتش لبنان همچنین روز یکشنبه به سمت محله باب التبانه که مهاجمان مسلح در آن‌جا سنگر گرفته‌اند، خمپاره شلیک کردند.

نا آرامی‌ها در لبنان در ماه اوت پس از درگیری‌های مرگبار ارتش لبنان با تروریست‌های جبهه النصره در شهر عرسال واقع در شمال شرق لبنان بالا گرفت.

ستیزه جویان تهدید کرده‌اند در صورتی که ارتش لبنان به عملیات‌هایش در طرابلس پایان ندهد، ده‌ها سرباز لبنانی را که در این شهر ربوده‌اند، خواهند کشت.

تروریست‌های تکفیری در چند ماه گذشته تعدادی از سربازان و نیروهای امنیتی را ربوده‌اند. آن‌ها دست کم سه تن از گروگان‌ها را اعدام کرده‌اند.

تروریست‌های تکفیری می‌گویند بیروت باید در ازای آزادی سربازان بازداشت شده، هم‌قطاران آن‌ها را که در زندان‌های لبنان هستند، آزاد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار